Mohl byste představit svoji firmu?
Lead Magnet je digitální marketingová agentura, která pomáhá klientům z oblasti B2B, tedy firmám, které obchodují s dalšími podnikatelskými subjekty — firmami a OSVČ. Klienti u nás mohou outsourcovat svůj marketing nebo doplnit vlastní marketingový tým. Naší specializací je akvizice nových zákazníků našich klientů prostřednictvím digitálního B2B marketingu a obchodu.
Jak jste se k oboru dostal?
V B2B se pohybuji celý svůj profesní život. Kromě samotného B2B marketingu, jsem si prošel obchodem a pracoval jsem i v managementu jako ředitel marketingu a business developmentu. Po těchto zkušenostech jsem se rozhodl vydat na volnou nohu a chvíli jsem působil jako konzultant právě pro oblast B2B marketingu. S postupem času, v návaznosti na poptávky klientů, se z konzultačního businessu pod značkou Lead Magnet stala plnohodnotná marketingová agentura, poskytující full-service služby v oblasti digitálního marketingu.
Má váš obor nějaká specifika?
B2B segment je velmi specifický a nedají se na něj aplikovat strategie z klasického B2C marketingu, který cílí na koncového zákazníka. V rámci B2B marketingu máte velmi úzkou cílovou skupinu, která je často omezená klidně jen na desítky potenciálních klientů.
Setkal jste se v začátcích s překážkami?
Myslím si, že ne. Zkušeností jsem měl dostatek. Jedinou překážkou bylo najít důvěryhodnou firmu, která mi založí s. r. o. na klíč. Na trhu je jich relativně dost, ale kvůli tomu, že vybranému subjektu sdělujete velké množství citlivých informací, plnou moc apod., je důležité, aby byla vybraná společnost důvěryhodná a spolehlivá. Další překážkou bylo najít si dobrého účetního.
Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?
Neproměnilo se nijak zásadně. Tak, jak jsem ho na začátku nastavil, tak i funguje. Jedinou zásadní proměnou je, že moje firma roste a vyvíjí se. V našem oboru je důležité neustrnout na jednom místě, ale neustále se posouvat s tím, jak dynamicky se obor marketingu vyvíjí a mění.
V našem oboru je důležité neustrnout na jednom místě, ale neustále se posouvat s tím, jak dynamicky se obor marketingu vyvíjí a mění.
Je něco, co vás odlišuje od konkurence?
Určitě to, že se zaměřujeme na B2B klienty a máme s nimi bohaté zkušenosti. Ke každému přistupujeme velmi individuálně a na základě vstupních informací, možností klienta, trhu, kde se pohybuje apod. nastavujeme spolupráci a strategii. Nemáme tedy žádné šablonovité řešení, ale vše připravujeme na míru. Zároveň nechceme klienta nutit, aby s námi řešil marketing kompletně, ale jsme schopni kooperovat i s další externí firmou, která se stará o jinou marketingovou oblast.
Kromě core týmu spolupracujeme ještě se sítí zhruba 50 externistů, abychom kromě věcí, které náš tým řeší interně, byli schopni zajistit i řešení nebo práce, které standardně neděláme. Cílem je, abychom klientovi poskytli full-service v oblasti marketingových služeb.
Co je vaším pracovním cílem?
Určitě dál růst a držet kvalitu dodávaných služeb tak, aby se zvyšoval jak počet spokojených klientů, tak i počet spokojených zaměstnanců.
Co vám jako začínajícímu podnikateli pomohlo, odkud jste získával rady do začátku?
Začínal jsem podnikat v době, kdy žádné informace nebyly a internet byl v podstatě v plenkách. Tenkrát mi hodně pomohlo číst různá oborová média a knihy. Nejdůležitější bylo, že jsem měl motivaci si informace dohledat.
Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigo?
Ofigo mě oslovilo vysokým počtem reálných pozitivních hodnocení. Probíhalo to tak, že jsem odevzdal úvodní dokumenty a Ofigo mě potom o všech krocích informovalo, což bylo přesně to, co jsem hledal. Z pohledu zákazníka vnímám Ofigo jako naprosto skvělou službu, kterou mohu s klidným svědomím doporučit.
Komentáře