Byznys našich klientů: Bytové doplňky a dekorace z Maroka Kláry Konečné

Loriental(úvodní)

Klára Konečná již od mala toužila po vlastní firmě, ale dlouho nevěděla, v čem přesně by chtěla podnikat. Když ale díky svému příteli objevila kouzlo marocké kultury, rozhodla se, že tuto krásu přiblíží i dalším lidem v Česku – a umožní každému obohatit si interiér o jedinečný nádech marockého stylu.

Mohla byste představit svou firmu?

Firma L’Oriental Group se zabývá dovozem bytových doplňků, dekorací a koberců z Maroka. Jedná se o ruční výrobky z přírodních materiálů. V Brně máme showroom, kam si zákazníci mohou přijít nakoupit a prohlédnout si všechny naše produkty naživo. Slouží také pro velkoobchodní zákazníky, kteří zde mohou vidět celý sortiment. Naše nabídka však není o stovkách kusů, ale o jedinečných kouscích s osobitým stylem. Zákazníci si navíc postupně zvykají, že jim můžeme vytvořit cokoliv na zakázku podle jejich přání.

Jak jste se k oboru dostala?

Přítel je Maročan a mně se ty arabské trhy moc líbí a dost často jsem si říkala, že nám to tu v Česku chybí. Přítel má svůj byznys, tak jsem ho s tím nechtěla otravovat, ale nakonec jsem ho požádala o pomoc, protože bez něj by to sice samozřejmě šlo, ale bylo by to daleko těžší.

Ukazka
Ukázka bytových doplňků a dekorací

Má váš obor nějaká specifika?

Naše produkty jsou výjimečné hlavně svou originalitou – každý kus je originál, protože jde o ruční výrobu. Nelze si je jen tak objednat; téměř každé dva měsíce musím osobně letět za našimi výrobci. Ti neustále přicházejí s novými nápady, takže pokud chci doplnit nějaký konkrétní kousek, ne vždy je to možné. Samozřejmě se s nimi mohu domluvit na jeho výrobě, ale pak to vyžaduje delší čekací dobu.

„Mým cílem je, aby si krásné marocké doplňky mohl pořídit opravdu každý.“

Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?

Oficiálně jsme začali v říjnu 2022, takže jsme stále na začátku. Do podnikání jsem se pustila před Vánoci, kdy šlo všechno skvěle – zájem byl obrovský. Poté ale bylo dost znát, že lidé začali více šetřit a méně utrácet. Teď mám pocit, že se situace zase pomalu zlepšuje. Také už lépe rozumím, jaké produkty osloví různé typy zákazníků, a díky tomu mám více zkušeností, které jsem na začátku ještě postrádala.

Je něco, co vás odlišuje od konkurence?

V Česku zatím nikdo nic podobného nedělá, a i když se na Slovensku pár firem věnuje orientálním doplňkům, zaměřují se spíše na tradiční arabský styl. Já naopak vybírám kousky v modernějším designu, který je odlehčenější a vhodný pro současné interiéry. U nás tedy nemáme přímou konkurenci. Občas sice někde najdete podobné produkty, ale většina prodejců je nakupuje přes evropské velkoobchody a často ani nevědí, že jde o zboží z Maroka.

Co nás skutečně odlišuje, je cena. Ta je nižší hlavně ze dvou důvodů – jednak si pro zboží létám sama a nakupuji přímo od výrobců z dílen, tím si i zajišťuji, že jsou za svou práci férově ohodnocení, často jim i přivezu jídlo, oblečení, abych je i touto cestou podpořila. Myslím, že ceny mám nastavené dobře – mým cílem je, aby si krásné marocké doplňky mohl pořídit opravdu každý.

Konecna
Klára Konečná – zakladatelka firmy L’Oriental Group

Co je vaším pracovním cílem?

Mým cílem je, aby firma úspěšně rostla. Začátky jsou často náročné, a tak je to i teď, ale věřím, že se vyplatí vydržet. Ráda bych se také více zaměřila na rozvoj velkoobchodu, jak jsem již zmiňovala, a otevřela tak cestu našim produktům k dalším zákazníkům.

Co vám jako začínající podnikatelce pomohlo, odkud jste získávala rady do začátku?

Poslouchám podcasty na téma podnikání, ale jinak dělám vše hodně intuitivně. Učím se za pochodu, protože věřím, že nejvíc zkušeností získám praxí.

Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigo?

Naprosto skvěle. Vše bylo vyřízené naprosto rychle. Vlastně jsem jen vyplnila několik papírů, které jsem potom Ofigu poslala a firma byla založená.

Komentáře

Další články

Kouck-skola

Byznys našich klientů: Koučovací škola Markéty Hamrlové

Markéta Hamrlová objevila koučink díky náhodnému semináři, který jí měl pomoci s vedením dobrovolnického týmu. Místo jednorázové inspirace ale našla svou životní cestu....

Číst více
Vinarhospodarpomucky(úvodní)

Byznys našich klientů: Hospodářská a vinařská firma Martina Juchelky

Martin Juchelka stál před zásadním rozhodnutím – zůstat v zaměstnání, nebo se naplno věnovat podnikání? Nakonec zvítězila druhá možnost a vznikla firma Vinař...

Číst více
Prostredichytraposta(úvodní)

Byznys našich klientů: Chytrá pošta Josefa Polčiaka

Posílání dopisů možná nepatří mezi obory, o kterých by člověk snil už jako dítě, ale pro společnost Chytrá pošta s.r.o. Josefa Polčiaka se...

Číst více