Mohl byste představit svou firmu a přiblížit, jak jste se k oboru dostal?
Společnost UNIKOR EDU CZ byla založena v České republice před dvěma lety, inspirována zkušenostmi ze Slovenska. Specializuje se na dodávku edukačních pomůcek pro základní a mateřské školy.
Před založením firmy jsem působil jako obchodní zástupce pro společnosti, které nabízely softwary a učební materiály pro základní školy. Cílem bylo najít produkty nebo řešení, která by pro vzdělávací instituce představovala inovativní a odlišný prvek. Dnešní generace dětí a jejich vnímání vzdělávacího procesu se výrazně liší od generací předchozích, což vyžaduje nový přístup k učení. Běžně nejen mé děti kritizují výuku, že na ně působí nezajímavě a nudně. Z těchto důvodů se v naší rodině zrodila myšlenka vyvinout a nabídnout materiály, které děti osloví a zaujmou, přičemž je připraví na výzvy 21. století a praktický život.
„Je důležité, aby školní pomůcky byly prakticky využívány a současně stimulovaly proces učení.“
Má váš obor nějaká specifika?
Cílem je poskytovat školám edukační materiály, které podporují zážitkové učení. Je důležité, aby školní pomůcky byly prakticky využívány a současně stimulovaly proces učení. Zkušenost ukazuje, že informace získané prostřednictvím přímých zážitků se do paměti ukládají efektivněji a trvaleji. Proto je důležité, aby nabízené učební materiály odpovídaly principům zážitkového učení.
Setkal jste se v začátcích s překážkami?
Ano, setkali jsme se s jistým odmítáním, což často pramenilo z váhavosti učitelů adaptovat se na novinky. Někteří pedagogové mohou být skeptičtí vůči novým metodám nebo nástrojům, ale ne všechny kolektivy měly zprvu odmítavý postoj. Zavádění nových prvků do výuky může být zejména u starších pedagogů obtížnější. Obava, zda budou schopni nové techniky a materiály plně využívat, je běžná. Klíčové tedy bylo překonat tyto bariéry a přesvědčit je, že inovace v edukaci není nic, čeho by se měli obávat, ale spíše nástroj, který může obohatit jejich výuku a usnadnit jim práci. Zásadní byla komunikace a vysvětlování, že implementace nových pomůcek do vzdělávacího procesu není složitá.
Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?
Naší výhodou bylo to, že jsme se již osvědčili na slovenském trhu. Když jsme viděli, že to na Slovensku poměrně dobře funguje, rozhodli jsme se rozšířit působnost i na český trh. Smýšlení lidí v obou zemích je hodně podobné, není zde jazyková bariéra, což nás přesvědčilo o možnosti úspěchu i tady. Do Česka jsme přišli s nabídkou ověřených produktů, a to jednoznačně zjednodušilo naši cestu.
Co je vaším pracovním cílem?
Je pravda, že finanční odměna hraje v podnikání významnou roli. Nicméně velkou motivací pro nás je pozorovat, jak edukační pomůcky, které školám dodáváme, nacházejí své uplatnění a nekončí zapomenuty ve skříni.
Potěší nás, když školy sdílí videa ukazující, jak s našimi produkty děti pracují a jakou z nich mají radost. Rodiče jsou spokojeni, když vidí, že školy používají naše pomůcky a jejich děti se na výuce aktivně podílejí. Specializujeme se například na robotiku a 3D tiskárny, a je úžasné sledovat, jak velkou radost a zájem to v dětech vyvolává. Když prezentujeme naše produkty přímo na školách nebo školíme učitele, zájem projevují i samotné děti, které se následně chlubí svými vlastními projekty. Tato zpětná vazba a pozorování, že naše pomůcky skutečně rozvíjejí děti správným směrem, nám potvrzuje, že naše práce má opravdový smysl.
Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigo?
Rychle se ukázalo, že pro efektivní působení na českém trhu je nutné si zde založit společnost, aby bylo zřejmé, že nepracujeme pouze na dálku. V rámci procesu založení společnosti s ručením omezeným jsem vyhledával možnosti, jak si tento krok zjednodušit. Při hledání jsem narazil na několik firem, avšak komunikace s Ofigo byla nejlepší. Byl jsem velmi spokojen s profesionálním přístupem a rychlostí, s jakou tato společnost řešila naše požadavky. Spolupráce s Ofigo byla opravdovým potěšením.
Nabídku produktů a služeb můžete najít na unikor.cz
Komentáře