Byznys našich klientů: Firemní dárky od Marka a Oskara

Reklama-uvodni

Společnost Mark&Oscar se zaměřuje na výrobu personalizovaných produktů pro zaměstnance a partnery. Jejím cílem je nabízet smysluplné dárky a nahradit záplavu aktuálně velmi populárních firemních propisek a podobných výrobků. Co stálo na počátku vzniku firmy a jakými změnami od té doby podnikání prošlo? Nejen to nám přiblížil jeden ze zakladatelů Oskar Kříženecký.

Firemní dárky od marka a oskara
Produkty společnosti umí člověka posunout kupředu

Mohl byste představit vaši firmu?

Jsme dva kamarádi z vysoké školy, kteří chtějí pomoci lidem s inspirací, výstupem z komfortní zóny a dodat jim do života trochu motivace a disciplíny. Je to trochu klišé. Faktem ale je, že produkty jsme nejdříve navrhli sami pro sebe a své blízké a víme, že fungují.

Momentálně máme dva produkty, karetní set se 151 úkoly a motivační nástěnku. Při použití karetního setu si člověk postupně tahá karty a plní úkoly, které jsou na nich napsány. Úkoly mají různou obtížnost a pohybují se v tématech jako je vzdělání, komunikace, zdraví, seberozvoj a zážitky. Poměrně vážná témata se vždy snažíme podat zábavnou formou. Jedná se o dlouhodobou hru a je možno ji hrát individuálně nebo v týmech.

Motivační nástěnka je nástroj pro motivaci a disciplínu. V horní části lze zaznamenávat nové návyky a sledovat jejich plnění. Po minimálně 18 dnech opakování se z činnosti stává zvyk. V dolní části je 12 sekcí na plnění měsíčních cílů, odměny a diagram na vyhodnocení daného měsíce. Osobně mi již 2 roky pomáhá víc sportovat a pravidelně číst.

Jak jste se k oboru dostali?

Seděli jsme s Markem v hospodě na pivu a diskutovali, jak se život po vysoké škole změnil. Většina našich spolužáků začala pracovat a prostě se ve svém vývoji zastavila. Včetně nás. Začali jsme se o téma inspirace, motivace, disciplíny, zdraví, komunikace a celkově seberozvoje více zajímat. No a pak už to šlo samo, nejdříve jsme pomohli sami sobě a pak jsme si řekli, že bychom mohli pomoci i ostatním.

Má váš obor nějaká specifika?

Z mého pohledu špatné PR. Osobně moc nemusím žádné esoterické kouče a podobné motivační kraviny. Snažíme se dívat na věc prakticky a prolidsky. Oba máme ještě jiná zaměstnání, ve kterých jsme v kontaktu s reálným světem. Druhým úskalím je, že oba produkty jsou nástroje, které musí lidé používat. Pokud dotyčný chce, velmi ho posunou a naučí nové věci. Spousta lidí si ale bohužel myslí, že si to stačí koupit a nechat ležet v chodbě.

Chceme nabízet smysluplné dárky a nahradit tím záplavu firemních hrnků, propisek, vín a dárkových košů.

Firemní dárky od marka a oskara
Marek a Oskar se znají už od vysoké školy

Setkal jste se v začátcích s překážkami?

Určitě, podnikání je o problémech, výzvách a jejich řešení. Vše budujeme z vlastních zdrojů. Ať už finančních nebo časových.

Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?

Nejdřív jsme chtěli naivně dobýt celý svět, takže jsme rozjeli B2C s globálním záběrem. Narazili jsme však na problémy s logistikou a tím, že jsme chtěli být všude a reálně jsme nebyli nikde. Zkusili jsme se tedy zaměřit na země EU. Tam jsme podcenili nízké povědomí o značce, produktu a náš marketingový rozpočet. Teď chceme začít znovu od základů a pěkně doma. Aktuálně se zaměřujeme na český trh, konkrétně na firemní zákazníky. Myslíme si, že tam leží největší potenciál a naše produkty mohou být řešením například jako dárky obchodním partnerům, uvítací balíčky pro nováčky nebo vánoční dárky pro zaměstnance.

Je něco, co vás odlišuje od konkurence?

V Česku i v Evropě máme unikátní produkt, jediná podobná společnost existuje v USA. Pokud rozšíříme záběr na firmy poskytující reklamní předměty, hlavní diferenciací je originální produkt s přidanou hodnotou. Chceme nabízet smysluplné dárky a nahradit tím záplavu firemních hrnků, propisek, vín a dárkových košů.

Co je vaším pracovním cílem?

Být nejoriginálnějším firemním dárkem v tuzemsku.

Firemní dárky od marka a oskara
Motivační nástěnka je nástroj pro motivaci a disciplínu

Co vám jako začínajícím podnikatelům pomohlo, odkud jste získávali rady do začátku?

Hodně věcí jsme znali ze školy. Studovali jsme na ČVUT, obor ekonomické řízení průmyslu. Kromě toho jsme čerpali ze spousty knih a zdrojů na internetu. Zároveň nám také pomohly pracovní zkušenosti. Mým hlavním povoláním jsou finance a ekonomické řízení. Marek spoluzaložil marketingovou agenturu, kde vede e-mailingovou divizi.

Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigo?

Super. Založení firmy proběhlo jako po másle. Perfektní komunikace a doprovodné materiály. Víno v závěrečném balíku dokumentů pomohlo oslavit akt založení společnosti.

Na nabídku společnosti se můžete podívat na https://darkydofirem.cz

Komentáře

Další články

Žádné články k zobrazení.