Mohl byste představit vaši firmu?
Naše firma se jmenuje Lumegro a zabývá se prodejem speciálních UVB fototerapeutických lamp pro léčbu kožních nemocí hlavně pro domácí použití. Dále máme v nabídce doplňkové produkty, jako jsou různé balzámy, soli do koupele, doplňky stravy a další. Především se zaměřujeme na lupénku a ekzémy.
Co vás k oboru přivedlo?
Při studiu na VŠ jsem potkal budoucího kolegu ze Slovenska, který tento byznys založil. V té době jsem se zajímal především o online marketing a podnikání. Domluvili jsme se, že mu pomůžu založit e-shop v České republice a došlo k postupnému předání společnosti mně.
Má váš obor nějaká specifika?
U pacientů s kožními problémy nejde jen o samotné projevy, ale i o sociální rozměr nemoci – na jedné straně je hodně pacientů s kožními nemocemi a na druhé straně je spousta lidí, kteří se s ničím takovým nikdy nesetkali a kteří poslouchají spoustu předsudků, například, že je nemoc infekční. Obor je specifický v komunikaci produktu směrem k pacientům, protože samotná komunita těchto lidí je specifická.
S nemocí je spojený i nezdravý životní styl a stres. Lidé, kteří se s tím nikdy nesetkali, jsou málo informovaní. To bychom také rádi změnili a širokou veřejnost plánujeme edukovat.
Existuje velká facebooková skupina, kde si lidé vzájemně radí ohledně různých nemocí. Snažíme se příspěvky sledovat a občas přispíváme do diskuzí. Je to ale občas náročné, protože různým lidem pomáhají různé věci a neexistuje univerzální lék/přístroj, který by pomáhal napříč všem pacientům.
Setkal jste se v začátcích s překážkami?
Hned od začátku jsme se snažili neprodávat náš produkt každému a nezaměřovat se na celou šíři skupiny. Našim cílem je člověk, který fototerapii zná, prošel jí ve specializovaném zařízení, ví, jak na ni jeho pokožka reaguje, jak často ozařovat atd. Zkrátka cílíme na člověka, který už má s terapií nějakou zkušenost, ale chce v ní pokračovat doma bez nutnosti několikrát týdně někam dojíždět. Na tyhle zákazníky jsme se od začátku zaměřovali nejvíce. Vzhledem k jejich zkušenosti s fototerapií už věděli, o co se jedná a z naší strany šlo víceméně jen o snahu „přesvědčit“ je, že naše lampa na doma je opravdu dobrá a pomůže jim. Když jsme byli v počátcích podnikání a nikdo nás neznal, mohli jsme samozřejmě působit nedůvěryhodně.
Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?
Když jsem s firmou začínal a přebíral ji pod sebe, měl jsem podporu kolegy, který mi předával své know-how. Na začátku jsem všechno dělal sám – stavbu e-shopu, marketing, následnou edukaci, ale jak firma povyrostla, tak jsme část aktivit (např. technickou správu e-shopu) předali třetím stranám, což nám trochu rozvázalo ruce. Relativně brzy jsem k sobě našel kolegu, který celý život trpí lupénkou a prošel spoustou léčebných kúr. Kolega má díky osobním zkušenostem k našim zákazníkům daleko blíž než já. Na trh jsme uvedli vlastní produkt, kterým jsou koupelové soli z Mrtvého moře a postupně se snažíme doplňovat sortiment o další produkty, které sami testujeme.
Takže kolega sám testuje vaše produkty?
Ano, kolega právě díky tomu, že lupénku sám má, může naše produkty testovat a vylepšovat.
Je něco, co vás odlišuje od konkurence?
Našim zákazníkům nabízíme 30 dnů na testování lampy, kdy ji mohou vyzkoušet a kdyby byli nespokojení, mohou nám ji vrátit a my za ni vrátíme peníze. Zatím se nestalo, že by nám zákazník vrátil lampu poškozenou. Musím říct, že naši zákazníci jsou velmi slušní a nevrací nám poškozené zboží, za což jsme velmi rádi. Mimo jiné nám i tahle možnost pomohla zákazníky přesvědčit o naší serióznosti.
Co je vaším pracovním cílem?
Nechceme skokově růst, ale chceme si i nadále zakládat na osobním přístupu. Tím, že fungujeme v online prostředí je osobní přístup samozřejmě trochu komplikovanější, ale snažíme se ke každému zákazníkovi přistupovat individuálně. Když někdo zavolá a chce poradit, tak mu poradíme. Občas někoho i odradím od nákupu, aby si nejdřív zašel ke kožnímu a začal s léčbou nejdřív tímhle způsobem. Firmu chceme rozvíjet tak, abychom pouze neprodávali produkty, ale šířili i edukaci. Chtěli bychom být leaderem na českém a slovenském trhu v domácích léčebných kúrách a profilovat se jako partner pro naše zákazníky.
Chystáme balíčky produktů, které by měly zákazníkům poskytnout komplexní léčebnou kúru i s návody k použití. Pokud podstupují fototerapii, neměla by léčba být pouze o ozařování. Komplexní léčba obsahuje koupele, během kterých se odstraní vrchní zrohovatělá pokožka, fototerapii a promazávání speciálními krémy, protože svícení pokožku vysouší.
Lupénka je hodně spojená i se stresem a životním stylem pacientů. Hodně se setkáváme s případy, že jakmile pacient změní jídelníček, nebo se ohledně svojí nemoci přestane tolik stresovat, tak se lupénka mírně zlepší.
Uvedli jsme na trh vlastní produkt, kterým jsou koupelové soli z Mrtvého moře a postupně se snažíme doplňovat sortiment o další produkty, které sami testujeme.
Co vám jako začínajícímu podnikateli pomohlo, odkud jste získával rady do začátku?
Zpočátku to byl kolega, kterého jsem už zmiňoval a který mi v začátku předával know-how. Z hlediska online prostředí, kterým jsme na začátku hodně žili, tam to byl takový pokus omyl, kdy jsme si vše vytvářeli a spouštěli sami. Hodně jsem četl materiály na internetu, abych se vzdělal. Přítelkyně pracuje ve firmě, která se také zabývá zdravotnickými potřebami, takže i ona pro mě byla důležitým zdrojem informací ohledně zdravotnických prostředků.
Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigem?
Mám kolegyni, která se mi stará o back office a té jsem tenkrát zadal rešerši na vyhledání několika firem, u kterých bychom si mohli nechat založit virtuální sídlo. Z této rešerše nám Ofigo vyšlo nejlépe i na kombinaci založení společnosti + virtuálního sídla. Líbila se mi prezentace služeb i vzhledem k tomu, že na stránkách byla spousta informací, což na mě působilo mnohem lépe než u konkurenčních poskytovatelů těchto služeb, a i proto jsem nakonec zvolil spolupráci s firmou Ofigo. Nakonec mě potěšil formát, ve kterém mi dorazily dokumenty k založení firmy. Co mě nejvíc těší je komunikace ze strany Ofiga, kdy jednou za čas někdo zavolá, aby se zeptal, jestli jsem stále spokojený, což jsem.
Komentáře