Mohl byste představit vaši firmu a říct, jak jste se k vašemu oboru dostal?
Internetové služby dnes využívá denně prakticky každý. Požadavky na různé druhy těchto služeb se u nás scházely z širších rodinných kruhů a od známých, a tak jsme si řekli, že by stálo za to, založit si na takové služby firmu a poskytovat naše zkušenosti a znalosti také dalším lidem a firmám. Rozhodli jsme se proto s mým dobrým kamarádem založit Rychlo.net.
Původní záměr byl poskytovat internetové připojení pro domácnosti a firmy, od toho jsme ale nakonec upustili a v současné době se zaměřujeme se především na různé druhy internetových sítí, mobilní připojení, kamerové systémy, consulting a poradenské činnosti v oblasti IT. Spíše máme štěstí zatím na jednorázové zakázky než dlouhodobé projekty. Máme ale již několik stálých klientů, kteří se na nás obrací především s různými jednorázovými projekty a akcemi.
Pro naše zákazníky běžně řešíme objednávky zařízení, technické nastavení (většinou řešení na klíč jejich potřebám a požadavkům) a následně také instalaci zařízení na místě. V IT službách se pohybuji bezmála 20 let, je to fascinující odvětví, které mě nesmírně baví a drží ve střehu. Musím pořád sledovat nové trendy a vývoj technologií, abych je mohl nabízet dál klientům.
Má váš obor nějaká specifika?
Nejdůležitějším specifikem je variabilita oboru, protože když děláte ajťáka, můžete dělat skoro cokoliv. Je to ale zároveň tak trochu past pro všechny, kteří se chtějí zaměřit na něco konkrétního a jejich kvalifikace jim to neumožňuje, nebo se nedostanou tam, kam by chtěli.
Sám jsem se dostal v mládí především k technickému řešení sítí a internetového připojení uvnitř firem a čím dál častěji zjišťuji, že to je natolik úzce zaměřený obor, že mu pořádně rozumí málokdo. IT obor je pro mě především o potřebě neustále se vzdělávat, dodělávat si různé certifikace a sledovat vývoj nových technologií a zajímavých architektonických řešení.
Setkal jste se v začátcích s překážkami?
Firmu jsme založili za účelem poskytování internetu v Dobřichovicích. Kvůli založení osvědčení pro Český telekomunikační úřad jsme založili Rychlo.net a tak to začalo. Z hlediska IT těch počátečních překážek moc nebylo, ale všechno kolem zakládání firmy, papírování a vyřizování pro nás bylo úplně nové a jiné, než jsme čekali. Byli jsme připraveni, že nás nejspíš potkají situace, které nebudeme očekávat, ale že bude těch administrativních překážek tolik, nás překvapilo.
Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?
Původně jsme se zaměřovali na poskytování služeb, ale postupem času jsme zjistili, že především kvůli našemu rodinnému životu (máme oba malé děti) nejsme schopni spravovat sítě pravidelně (denně) a komunikovat s jednotlivci. Zjistili jsme, že potřebujeme pracovat flexibilně a na základě našich plánů a časových možností. V tu chvíli jsme vše změnili na úroveň konkrétních projektů a služeb na zakázku – na rozdíl od kontinuální dodávky služeb, které vyžadují každodenní IT podporu. I na základě našich zkušeností jsme se dohodli, že bude lepší zvolit cestu projektů, kdy zákazník potřebuje něco dodat, zprovoznit, zkonzultovat atd.
Chceme být firmou, kterou klienti kontaktují na základě předchozí dobré zkušenosti.
Je něco, co vás odlišuje od konkurence?
Konkurence máme mnoho, ale naše specifikum oproti ostatním je hlavně flexibilita a přijatelná cena. Firem, které nabízí podobné služby jako my je spousta, ale ceny větších firem jsou většinou také poměrně vyšší než u nás. Služby se snažíme dodávat kvalitní a přesně šité na míru zákazníkovi.
Často se stává, že zákazník neví, co přesně potřebuje a v tu chvíli se mu snažíme poradit a přijít spolu na to, co mu pomůže, aby jeho služba nejlépe fungovala. Zakládáme si na tom, že aktivně udržujeme se zákazníky dobré vztahy a chceme s nimi udržovat dobré kontakty a nabízet jim další naše služby.
Co je vaším pracovním cílem?
Naším krátkodobým cílem je uspokojit přicházející zákazníky tak, aby naše společnost měla dlouhodobě stabilní rozvoj. Dále máme kvalitativní cíle, protože nechceme mít spoustu naštvaných zákazníků, kterým sice služby dodáme, ale dále s nimi už nebudeme komunikovat. Nechceme se stát firmou, kterou si lidé pro spolupráci zvolí jenom proto, že si nemají z čeho vybírat. Chceme být firmou, kterou klienti kontaktují na základě předchozí dobré zkušenosti.
Koronavirová krize ovlivnila životy nás všech. Jakým způsobem se dotkla konkrétně vašeho byznysu?
Nás se covidová situace nijak zvlášť nedotkla, protože jsme hodně malá firma a nescházíme se v hodně lidech. Od začátku podnikání jsme jeli online, nemáme žádné velké sklady a nic nevyrábíme, takže situace se pro nás téměř nezměnila. Myslím, že pokud nějak, tak se na nás covid podepsal pozitivně, protože se nám díky němu naskytla možnost pracovat na zajímavých projektech.
Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigem?
Na Ofigo jsme přišli úplně náhodou. Líbil se nám „balíček“ založení společnosti a možnost založení virtuálního sídla. Po roce s virtuálním sídlem jsme zjistili, že nám vyhovuje, tak jsme si ho nechali i nadále a se spoluprací jsme spokojeni.
Stránky firmy najdete na rychlo.net.
Komentáře