Co vás k podnikání / oboru přivedlo?
Asi jako u všech, kdo začali podnikat, to byla chuť něco změnit, dělat věci po svém a něco dokázat. Průběh mé pracovní kariéry má profesní návaznost. Na začátku jsem pracoval 12 let jako truhlář. Poté jsem se stal návrhářem a designérem nábytku. Po pěti letech jako zaměstnanec na pozici výkonného ředitele nábytkové společnosti přišlo to, co na co jsem myslel posledních deset let. Začátek mého podnikání jako designér a technolog nábytku a interiérů.
Je něco, co vaše postele odlišuje od konkurence?
Jednou z mých aktivit je mimo jiné i systém bočního posunu postelí do hotelů a penzionů HeyBay®. Je to něco, co v České republice vůbec nebylo a to ani ve světě. Přitom je to častý problém v hotelech a penzionech, že máte problém posunout postel a nebýt závislý na dělení pokojů podle typu postele. To mě motivovalo k dvouletému vývoji systému a designu. Postele HeyBay® jsou registrovány jako užitný vzor a chráněna je samozřejmě i značka.
Hoteliéři potřebovali variabilnější postele, typicky kvůli skupinám lidí, kteří nejsou partneři, případně kvůli pracovním výjezdům. Naše postele HeyBay® tento problém řeší jednoduchým způsobem, oddělíte je velice rychle od sebe nebo k sobě. Od konkurence nás asi nejvíc odlišuje to, že u našich postelí je tzv. aretace, což znamená, že v krajních polohách drží velice přesně a je naprosto jednoduché a rychlé s nimi manipulovat. No vlastně my ani žádnou konkurenci nemáme.
Jaká jsou specifika vašeho oboru?
Umíme se lehce přizpůsobit požadavkům každého zákazníka. Každý kus nábytku je šitý na míru. Tím pádem se dá každá postel velice lehce přizpůsobit charakteru hotelu nebo požadavkům zákazníka. To je výhoda mého spojení designu a technologie výroby nábytku.
Už více než rok a půl je i mou prací radit a pomáhat majitelům hotelů. Třeba, že je vůbec něco takového, jako jednoduchý posun postelí možné a výhodné pro jejich podnikání.
Setkali jste se v začátcích s překážkami?
V rámci financování svých nápadů si člověk musel projít takové kolečko v rámci bank, právníků a podobně. A samozřejmě nevíte, do čeho vstupujete. Můj nápad byl jedinečný a bylo těžké odhadnout reálnou velikost trhu. Po roce a půl fungování, kdy HeyBay® propaguji veřejně ale vidím, že tu poptávka je a že mám velmi slušnou šanci s tímto nápadem uspět.
Jak se vaše podnikání od vašich začátků proměnilo?
Jsem v druhém roce podnikání pod značkou HeyBay®. Povedlo se úspěšně navázat spolupráci a vztahy s hotely a penziony – což je jeden z nejkonkurenčnějších oborů vůbec. Jsou rádi, že jsme česká firma a že jim přinášíme něco úplně nového. Ohlasy jsou velmi pozitivní.
Jak změnila vaše podnikání koronavirová krize?
Určitě se nás tato situace dotkla. Česko se v březnu zastavilo a od té doby, i do budoucna, se mnohé změnilo. My na to musíme pružně reagovat. Jednání jsme přesunuli i do online prostoru a snažíme se předvídat, jakým způsobem se posune a změní vývoj našeho oboru. Avšak předvídat dnes trend v oboru hotelnictví a ubytování je velice těžké. Na druhou stranu máme my tu výhodu, že naše postele HeyBay® jsou výborným řešení i pro Smart hotely, které se začínají u nás čím dál tím více prosazovat.
Co je vaší pracovní metou?
Další nápad, který zlepší nebo posune náš obor designu a výroby nábytku. Mám v hlavě konkrétně dva. Takže uvidím. Nechci předbíhat. Samozřejmě pro každého designéra je metou ocenění Red Dot.
Jak proběhlo založení vaší firmy přes společnost Ofigo?
Velice rychle. Mávnutím kouzelného proutku by se dalo říct. Já mám rád, když nemusím vyplňovat víc kolonek než musím, a všechno se řeší rychle a bez problémů.
Díky!
Pokud vás náš rozhovor zaujal, více o Martinově firmě najdete na www.heybay.cz.
Komentáře