Byznys našich klientů: Klikni a stěhuj Martina Skoupého

Skoupy(úvodní)

Firmu Klikniastěhuj.cz založil Martin Skoupý po letech zkušeností v oboru stěhování jako reakci na problém, který opakovaně vnímal – stěhování jako mnohdy složitý a nepříjemný zážitek pro klienty. Proto přišel s nápadem vytvořit službu, která by odpovídala potřebám dnešní generace: jednoduchou, přehlednou a dostupnou online. Stačí si stěhování snadno „naklikat“ a o zbytek se už postará tým profesionálů.

Mohl byste představit svou firmu? 

Klikni a stěhuj je firma, kde si člověk jednoduše „nakliká“ co potřebuje a my to pro něj zařídíme. Máme zkušenosti se stěhováním a už není příliš věcí, které by mě dokázaly překvapit. Máme za sebou totiž 7 let fungování a dokážeme zařídit garsonky přes firmy až po průmyslové stěhování. Z hlediska mobility transportu jsme se hodně naučili a proto jsem hledal jednoduché řešení. 

Filosofie firmy spočívá v názvu — kliknout a přestěhovat. Chtěl jsem pro své zákazníky zprostředkovat stěhování, které pro ně bude příjemné, jednoduché a cenově dostupné.

Jak jste se k oboru dostal? 

K oboru jsem se dostal trochu oklikou. Po maturitě jsem nastoupil na brigádu jako stěhovák a aniž bych to tehdy tušil, tahle zkušenost mě výrazně ovlivnila. Pracoval jsem téměř každý den přes půl roku.

Později jsem se rozhodl posunout dál a vstoupil do byznysu. Byl jsem ambiciózní a chtěl na sobě pracovat, ale postupně jsem se dostal až na hranici vyhoření. Ztratil jsem směr a uvědomil si, že potřebuji změnu. Chtěl jsem dělat něco, co mi dává smysl a přináší radost.

Vzpomněl jsem si na období, kdy jsem pracoval jako stěhovák – tehdy jsem byl nejspokojenější. A tak jsem si řekl: „Lepší šťastný stěhovák než inženýr v depresi.“ Vrátil jsem se ke stěhování a postupně rozběhl vlastní firmu.

Klikniastehuj
Stěhování na jedno kliknutí – Klikni a stěhuj

Má váš obor nějaká specifika?

Ano, jako každý obor. Stěhování je pro lidi, kteří mají v sobě určitý smysl pro svobodu a mají dobrodružnou povahu. Je to práce s lidmi, takže to člověk v této branži musí zároveň umět se zákazníky lidmi, jelikož je s nimi v neustálém kontaktu. Pakliže nemáte rád své zákazníky, daleko nedojdete. Pokud naopak chcete, tak se o lidech naučíte velmi mnoho věcí. Naši zákazníci jsou velmi různorodí, takže je opravdu potřeba se umět s lidmi bavit. Je to práce, ve které se určitě nikdy nenudíte.

„Chtěl jsem pro své zákazníky zprostředkovat stěhování, které pro ně bude příjemné, jednoduché a cenově dostupné.“

Setkal jste se v začátcích s překážkami? 

Stejně jako každý, kdo se rozhodne podnikat, jsem se s překážkami setkal. A jde jen o to, jaký k nim zaujmete postoj. Podle mě existují jen překážky, které porážím, nebo které obcházím. Není důležité, zda splníte všechny stanovené cíle, ale zda se na té cestě něco naučíte

Za mě osobně byli největší překážkou lidé, kteří v oboru často působí. Když jsem začínal, setkal jsem se s lidmi, kteří si do práce přinesou pivo nebo jsou neorganizovatelní. A když vám takový člověk přijde do práce a vy s ním musíte klienta odstěhovat, můžete buď říct ne a poslat ho domů nebo to nějak zvládnout. Začínal jsem s opravdu zvláštními pracovníky a říkal si, že když tohle vydržím, tak už zvládnu všechno. 

Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?

Proměnilo se ve své velikosti. Moje první vize firmy, a to, proč jsem se rozhodl ji založit, ale zůstává stejná – chceme dodávat kvalitní služby.

Je něco, co vás odlišuje od konkurence?

Vybírám si pečlivě tým lidí, kteří jsou šikovní a spolehliví. Chceme mít jako firma úroveň a dobrou službu musí dělat hlavně dobří lidé. Máme svou firemní kulturu, na které si zakládám, a to je především nadšení a radost. Když člověk nebude chodit rád do práce, tak tu práci nebude dělat dobře.

Co je vaším pracovním cílem?

Klikni a stěhuj bych chtěl z lokálního projektu dostat na celorepublikovou úroveň. Aby i v krajských nebo velkých městech měli zákazníci možnost si jednoduše objednat kvalitní stěhovací službu.

Co vám jako začínajícímu podnikateli pomohlo, odkud jste získával rady do začátku?

Nejvíce mě ovlivnila vysoká škola, kterou jsem začal studovat v 27 letech. A také můj seberozvoj, na kterém si zakládám. Člověk se musí neustále zdokonalovat. Druhou věcí jsou určitě zdroje, ze kterých se snažím neustále a pravidelně čerpat. Hodně jsem se naučil z příběhů a zkušeností jiných lidí. Rád si čtu příběhy jiných lidí, mimo jiné i články na blogu Ofigo.

Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigo? 

Skvěle. Rád spolupracuji s firmami, které dávají určitým způsobem najevo, že si svých zákazníků váží. Z Ofigo mi vždy jednou za čas někdo zavolá a zeptá se, jak se mi daří nebo jestli je něco, s čím byste mi mohlo pomoct. Pro někoho je to možná maličkost, ale já v tom vidím, že ta péče o zákazníka je opravdu kvalitní.

Komentáře

Další články

Byznys našich klientů: Chytrá domácnost Pavla Srby

Pavel Srba se k nápadu založení firmy Unify Technology dostal náhodou, když programoval svou vlastní domácnost. Tehdy si všiml, že má doma velké...

Číst více
Miroslav-nejedly

Byznys našich klientů: Quality Assurance Testing Miroslava Nejedlého

Miroslav Nejedlý začínal jako programátor, ale podobná práce ho dlouhodobě nenaplňovala. Chyběla mu možnost sledovat celý proces a jeho vyhodnocení — proto se...

Číst více
Image1

Byznys našich klientů: Pomoc v oboru firemního a privátního financování Tomáše Janečka

Tomáš Janeček se věnuje oblasti firemního a privátního financování. Začínal jako jednotlivec, ale brzy si uvědomil, že většího úspěchu dosáhne s týmem lidí....

Číst více