Byznys našich klientů: Luxusní čokoláda Petra Lebedy

Čokoláda karlík_petr lebeda_cover

Petr Lebeda má kontakt s dobrou a kvalitní čokoládou od dětství, protože část jeho rodiny žije ve Švýcarsku. O čokoládu se i proto dlouho zajímal a zjistil, že nejde jen o samotný produkt, ale celkovou kulturu a umění. Dnes, společně s kolegou Vojtou Prokopem, nabízí zákazníkům v Česku čokolády a s nimi spojené zážitky pod vlastní značkou Čokoláda Karlík. Jak se jejich podnikání daří?

Mohl byste představit svou firmu a přiblížit, jak jste se k oboru dostal?

Společně s kolegou Vojtou Prokopem jsme založili Čokoládu Karlík, abychom lidem v naší republice nabídli nejlepší čokoládové produkty a s tím spojené čokoládové zážitky. Moje vášeň pro čokoládu pochází z rodinných kořenů ve Švýcarsku, kde jsem měl blízko ke kvalitní čokoládě již od mala. Tento vztah mě inspiroval k hlubšímu zájmu o čokoládu a k objevení toho, že čokoláda není jen produkt, ale také kultura a umění s mnoha přesahy. To mě a kolegu nadchlo natolik, že jsme se rozhodli založit náš vlastní eshop s čokoládou.

Petr lebeda
Petr Lebeda má kladný vztah k čokoládě již od dětství

Má váš obor nějaká specifika?

Oblast luxusní čokolády se vyznačuje několika specifickými rysy, které jej odlišují od běžné výroby. Tyto aspekty zahrnují kvalitu surovin, proces výroby, marketing a balení, a také cílovou klientelu. 

Zásadní je výběr vysoce kvalitních kakaových bobů. Používají se přírodní a prémiové ingredience, jako je čisté kakaové máslo, přírodní vanilka a kvalitní mléko. Syntetické přísady a náhražky se nepoužívají. 

Luxusní čokoláda je charakteristická komplexními chutěmi a aromaty, které mohou zahrnovat ovocné, květinové, ořechové či kořeněné tóny. Důraz je kladen na vyváženost chutí, aby čokoláda nebyla příliš hořká, sladká nebo kyselá. Balení je často umělecky zpracované a reflektuje prémiovost produktu. Používají se luxusní materiály a atraktivní design. Často je prezentována jako vhodný dárek pro speciální příležitosti, což zvyšuje její atraktivitu. I když se to na první pohled nemusí zdát, tak se opravdu jedná o globální byznys. V ČR je dost velká konkurence, co se týče výrobců i prodejců kvalitní čokolády.

Setkal jste se v začátcích s překážkami?

Jsem živnostníkem už několik let a projekt Čokoláda Karlík je moje první s.r.o., které jsem kdy založil. Musím přiznat, že jsme si na začátku představovali, že to bude mnohem jednodušší, než se ukázalo. Je to zcela odlišný způsob podnikání než práce na volné noze. Administrativní zátěž, sledování cash flow, různé investice a další aspekty podnikání jsou mnohem náročnější. Neříkám, že nás to nebaví nebo že bychom to nezvládali, ale rozhodně je to nová zkušenost. Každý měsíc přináší nové výzvy, které musíme překonávat. Nicméně, za každou překážkou vidíme růst, takže je překonáváme s radostí.

Bonboniera
Petr Lebeda nabízí luxusní dárková balení čokolády

Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?

Na začátku našeho podnikání jsme si s kolegou, oba markeťáci, představovali vše mnohem jednodušeji. Když jsme v roce 2022 založili Čokoládu Karlík, měli jsme v plánu využít marketingové triky k usnadnění našeho startu. Zaměřili jsme se na spolupráce s influencery a věřili jsme, že nám tyto zkratky přinesou rychlý úspěch. Časem jsme zjistili, že to tak snadné není, nebo jsme možná neměli štěstí. Asi před devíti měsíci jsme dospěli k závěru, že nejlepší cesta je budovat byznys od základů, krok za krokem, a dělat vše kvalitně.

Soustředili jsme se na vytvoření kvalitního webu, efektivní kampaně, SEO a další aspekty. Začalo to fungovat a pochopili jsme, že nemá smysl spěchat, ale raději pracovat poctivě, s rozvahou a postupně posouvat náš byznys dál.

Je něco, co vás odlišuje od konkurence?

Abychom se odlišili od konkurence, rozhodli jsme se zaměřit na zážitky. V budoucnu plánujeme rozšířit naši nabídku zážitkových čokolád, včetně různých degustačních boxů, degustací a prohlídek zařízení spojených s čokoládou a její výrobou. Za Čokoládu Karlík mohu říct, že se snažíme, aby naše výrobky byly kvalitní a splňovaly nejpřísnější kritéria ohledně surovin a tradičních výrobních procesů. Naším cílem je udělat z čokolády exkluzivní zážitek pro koncového zákazníka. 

Chceme, aby nákup našich produktů nebyl jen o koupi čokolády, což lze udělat v jakémkoliv obchodě, ale aby naše produkty měly umělecký a zážitkový přesah. Tím, že si zákazník koupí čokoládu od nás, získá nezapomenutelný zážitek, ke kterému se bude rád vracet.

„Čokoláda není samotný produkt, ale je to kultura, umění a především zážitek.“

Petr Lebeda a Vojta Prokop vyrábí čokoládu tradičními postupy

Co je vaším pracovním cílem?

Naše cíle se během času výrazně změnily. Na začátku jsme do toho vstupovali s velkými očekáváními, ale realita nás rychle dohnala. Nyní je naším pracovním cílem vybudovat jeden z největších e-shopů s čokoládou v České republice. V budoucnu bychom také rádi expandovali na zahraniční trh. Naším dlouhodobým cílem je vytvořit stabilní středně velkou společnost.

Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigo?

Po důkladném průzkumu společností nabízejících podobné služby jsme si vybrali společnost Ofigo, která nám z tohoto srovnání vyšla nejlépe. Během roku spolupráce jsme byli velmi spokojeni, vše funguje tak, jak má.

Aktuální nabídku čokolády  naleznete zde: www.cokoladakarlik.cz

Komentáře

Další články

Žádné články k zobrazení.