Mohla byste představit vaši firmu?
Mojí firmou je marketingová agentura Suzzie. V oboru se pohybuji přibližně od roku 2016, nikdy jsem přitom nepočítala s tím, že budu někdy v životě podnikat, což zní trochu srandovně. V Suzzie se primárně specializujeme na výkonnostní a obsahový marketing, tedy na obsah a placenou reklamu na sociálních sítích, dále na PPC reklamu v rámci Google Ads a Sklik, e-mailingové kampaně, dokážeme pomoci se strategičtější tvorbou obsahu na webových stránkách (SEO) či s grafikou. To vše v České republice, ale také v zahraničí. Spolupracujeme na zahraničních kampaní s kolegy rodilými na Slovensku, Německu, Maďarsku a také v Americe. Podrobněji o našich službách se můžete dočíst na našich stránkách suzzie.cz.
O tématech z online světa píšeme na našem vlastním blogu, ale také informujeme o novinkách a děláme rozhovory se zajímavými lidmi formou podcastů, které jsou dostupné na všech podcastových platformách. Snažíme se neustále vzdělávat, a to sebe i ostatní – např. minulý rok jsem byla přednášet na konferenci Interclean v Brně. Po pozitivních ohlasech z této přednášky jsem začala přemýšlet, jak znalosti moje a mých kolegů předat dále a napadla nás myšlenka Suzzie Academy. Aktuálně proto připravujeme zajímavá marketingová školení, které podle mě ocení začátečníci i zkušení marketingový matadoři.
Jak jste se k oboru dostala?
Na vysoké škole jsem studovala bioinformatiku a během studia jsem dostala dobrou pracovní nabídku ve firmě, která vyvíjela software pro zubaře. Firma v té době neměla příliš prostoru pro řešení marketingových aktivit a klienti se mě často ptali, proč například nepíšeme blog a nejsme moc aktivní na sociálních sítích. Dostala jsem ve firmě příležitost se o tyto činnosti víc zajímat, a tak jsem začala pracovat v marketingu. Během zaměstnání jsem si po čase vzala na starost i nějaké externí zakázky. Po čase jsem toho ale začala mít hodně, veškerý volný čas jsem obětovala práci, musela jsem se tak rozhodnout, jestli zůstanu zaměstnaná, nebo budu již dále pokračovat v práci na volné noze jako freelancer. Rozhodla jsem se nakonec, že přejdu na volnou nohu pod svým novým brandem Suzzie. Za krátkou dobu jsem již řešila další lidi do týmu, a tak vlastně vznikla Suzzie & team.
Pokud některý z mých kolegů pracuje na něčem, co ho opravdu baví, jde to na odvedené práci velmi poznat. A to je pro mě moc důležité.
Má váš obor nějaká specifika?
Asi každý markeťák by řekl, že se jedná o obor, kde je neustále potřeba sledovat nové trendy a informace. Například v poslední době vidíme velký odliv lidí z Facebooku na Instagram, u mladších věkových kategorií dále z Instagramu na TikTok. Na TikToku dnes už není tak mladá cílovka, jako tomu bylo kdysi, kdy tam byly převážně děti. Z toho důvodu jsme se s některými našimi klienty začali soustředit i na tuto sociální síť. Snažím se proto také čerpat inspiraci ze zahraničí, kde vidíme, že trendy jsou trochu napřed než u nás.
Setkala jste se v začátcích s překážkami?
V minulém zaměstnání jsem pracovala vzdáleně, takže jsem využívala (a stále využívám) coworkingový prostor Impact Hub v Brně. Tím, že jsem se tam setkávala se spoustou lidí, kteří podnikají, jsem měla možnost se zeptat na cokoliv, co mi nebylo jasné a s čím jsem potřebovala poradit. Na začátku jsem si například nebyla jistá, což teď zní úsměvně, jak správně vystavit fakturu, co obnáší účetnictví, jestli potřebuji nějaké smlouvy atd. Vždycky jsem v Impact Hub našla někoho, kdo mi poradil. V začátcích podnikání mi ale chybělo asi nejvíc to, že jsem neměla zdroj informací, kde bych našla vše od založení živnosti přes účetnictví až po založení firmy a právní aspekty podnikání.
Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?
V podnikání se člověk dostává do úplně jiných situací a postavení než v zaměstnání, má větší zodpovědnost a musí mít velkou disciplínu. Zpětně, když se ohlédnu, více bych sledovala, do jakých aktivit investovat svůj čas a do kterých ne. Aktuálně je pro mě totiž velmi důležité najít balanc mezi prací a osobním životem, volným časem.
Po založení s.r.o. se nám podařilo získat větší a zajímavější klienty, což mě opět obohatilo o nové zkušenosti. Velkou podnikatelskou lekci jsem získala během covidu – v agentuře jsme začali raketově růst v počtu nových kolegů a také jsme získali několik velkých zakázek. Potřebovali jsme proto rychle naladit nové procesy, za pochodu se měnila spousta organizačních záležitostí – v tom nám hodně pomohlo Freelo. Nyní se chci zaměřit na diverzifikaci našich agenturních příjmů, abychom například předešli finančním problémům v případě odstoupení od spolupráce s větším klientem, nebo abychom vykryli okurkovou sezónu. Zpětně vnímám svůj růst především ve znalostech v projektovém řízení, v komunikaci s lidmi a také v organizaci vlastního času.
Je něco, co vás odlišuje od konkurence?
S konkurencí to není jednoduché, marketingových agentur je u nás hodně. Na druhou stranu cítím, že je stále větší poptávka než nabídka. Chodí nám i několik poptávek denně a musíme jich dost odmítat. Snažíme se spolupracovat s klienty, kteří podnikají v oborech našeho zájmu. Interně jsme si nadefinovali oblasti, které jsou nám nejbližší a máme s nimi nejvíce zkušeností. Jedná se o oblast medicíny, zdravého životního stylu, beauty odvětví a další. Pokud pak některý z mých kolegů pracuje na něčem, co ho opravdu baví, jde to na odvedené práci velmi poznat. A to je pro mě moc důležité.
V týmu fungujeme a komunikujeme zejména online, díky tomu šetříme čas i rozpočet našich klientů. S nápady jsme klientům k dispozici také offline a nejčastěji se setkáváme v brněnském coworkingu Impact Hub či v jiných coworcích po ČR. Myšlenka, že budeme fungovat zcela online, se utvrdila hlavně během pandemie a většina kolegů je za tento systém spolupráce velmi ráda – například jedna z kolegyň pro nás pracuje dlouhodobě z Nového Zélandu, druhá nyní posílá pozdravy z Itálie a já si také ráda „zanomádím”.
Co je vaším pracovním cílem?
Minulý rok jsem se rozhodla pro další studium, a to na Newton University. V rámci jedné seminární práce jsem nedávno řešila, kam se právě chci pracovně posunout, tak mi došlo, že bych se měla nad něčím takovým více zamýšlet. Do té doby jsem vše řešila spíše intuitivně.
Do budoucna máme v plánu v agentuře rozjet zmíněnou vzdělávací platformu Suzzie Academy, což bude série marketingových kurzů prezentovaných ode mě a mých kolegů. Tím, že poptávka po marketingových službách je obrovská, ale nabídka jí zdaleka nestačí, chceme předávat naše know-how, zkušenosti, které pak budou moci využít i začínající podnikatelé, kteří třeba mají omezenější finance a nemohou si naše služby dovolit. Rádi bychom také pomáhali rozšiřovat marketingové obzory těm, kteří například nemají takové možnosti získat zkušenosti jako při práci v agentuře – nejčastěji se jedná o členy marketingových týmů uvnitř firem.
Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigem?
Firmu Ofigo mi doporučil známý, který už také pár let podniká a byl jeden z mých první klientů. Sama jsem si nezávisle na jeho doporučení udělala rešerši, jak si nejvýhodněji založit s.r.o., ať už svépomocí nebo přes firmu. Po zhodnocení všech variant mi přišlo Ofigo jako nejvýhodnější a nejrychlejší varianta. S celou spoluprací jsem byla velmi spokojená, všechno bylo vyřízeno rychle a bez problému, a to ještě navíc během lockdownu, kdy fungovaly úřady v omezeném režimu. Kdybych si měla všechno vyběhávat sama, tak by mi to zabralo určitě více času. Cena, kterou jsem za to zaplatila, mi i nyní přijde skvělá vzhledem k tomu, co jsem za ní všechno dostala. Ofigu moc fandím – je to skvělá služba, kterou vždy mile ráda doporučím dále.
Více informací o agentuře získáte na stránce www.suzzie.cz
Komentáře