Byznys našich klientů: Módní e-shop Lindy Herynk

Módní e-shop lindy herynk

Jako velká fanynka módy se Linda Herynk rozhodla založit s kamarádkou fashion e-shop. Nejvíc si zakládá na svém osobním přístupu k zákazníkům, kvalitním zboží a zákaznické podpoře. Vnímá rozdíl mezi zakládáním e-shopu v roce 2016 a 2019, hlavně z toho důvodu, že se Instagram za tu dobu hodně vyvinul. Co plánuje se svým byznysem do budoucna a jak ji zasáhla celosvětová pandemie?

Mohla byste představit vaši firmu a říct, jak jste se k vašemu oboru dostala?

Vždycky mě bavila móda, a přestože jsem vystudovaná lektorka angličtiny a němčiny, šla jsem hned po VŠ pracovat do Peek & Cloppenburg. Tehdy požadovali vysokoškolský titul a dva jazyky a jelikož jsem žila několik let v Německu, byla mi firma i její požadavky blízké. Firma prodává velmi kvalitní výrobky, a i jejich zákaznický servis je na vysoké úrovni, takže jsem byla šťastná, že jsem u nich mohla pracovat. Zároveň jsem u nich nasbírala i manažerské schopnosti. Ještě jsem pracovala v dalších firmách na zákaznické podpoře, což je také něco, co se mi dnes ve vlastním byznysu hodí. Během mé první mateřské dovolené jsme si s kamarádkou řekly, že nás móda baví a založily jsme si první e-shop, který dodnes funguje, ale já už v něm nefiguruji. Když jsem byla na mateřské s druhým synem, založila jsem svůj druhý e-shop a to je právě Fashinity.

Módní e-shop lindy herynk
Na e-shopu Fashinity často najdete i netradiční kousky

Má váš obor nějaká specifika?

Pracujeme se zákazníky a musíme být kreativní, co se týče módních trendů, které ale samozřejmě udává módní průmysl. Když chceme vystoupit z řady, není to vždy úplně ideální, protože klienti často chtějí pořád to stejné dokola a nechtějí riskovat s novými věcmi.

Setkala jste se v začátcích s překážkami?

Hlavně mě překvapil rozdíl mezi tím, když jsem zakládala první e-shop v roce 2016 a druhý e-shop v roce 2019. Obrovský rozdíl jsem zaznamenala i v obtížnosti prosazení se na trhu. V dnešní době mi funguje jako forma propagace a reklamy velmi dobře Instagram a zatímco v roce 2016 se nám influenceři spíš nabízeli, jestli jim můžeme poslat něco, co by mohli propagovat, v dnešní době je mnohem složitější se k nějakým influencerům dostat a za vysoké peníze s nimi uzavřít spolupráci. V tom vidím asi největší rozdíl. Jelikož jsem začínala úplně od nuly, musela jsem si znovu vybudovat klientelu. Tam jsem trochu narazila, jelikož jsem si dovezla spoustu zboží z Itálie a byla jsem zvyklá už na nějaký odběr, jenže pak jsem zboží neměla komu v nové firmě prodat.

Módní e-shop lindy herynk
V květnu 2021 e-shop oslavil 2 roky své existence

Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?

Konečně se nám to zlomilo k lepšímu. První rok byl hodně těžký, dělala jsem reklamy na Instagramu pro pár stovek lidí, kteří na ně ani nijak nereagovali. Spousta lidí mi říkala, že mě obdivují, že by se na mém místě na e-shop už dávno vykašlali. Já jsem ale věděla, že mě to baví a nevzdám se, věřila jsem, že se situace jednou zlomí a jsem velmi ráda, že se to vážně stalo a máme klienty, kteří jsou s námi spokojení a objednávají u nás pravidelně. Už máme zákaznice, které za ty dva roky vytvořily klidně 15 objednávek. Moc mě těší, že se k nám stále vracejí a jsou spokojené jak s naším zbožím, tak se zákaznickým servisem.

Jakým způsobem vám v podnikání pomáhá Instagram?

Instagram je mým největším zdrojem reklamy a objednávek. Facebook se nám nedaří tolik rozjet, ale na Instagramu máme dost sledujících, kteří s námi komunikují. Málokdy nakupuji reklamy třeba na Seznamu, protože tam mi ty prokliky moc často nefungují a velkou většinu dělám právě přes Instagram.

Zakládáme si i na tom, že přestože jsme cenově dostupní, tak je naše zboží kvalitní.

Je něco, co vás odlišuje od konkurence?

Určitě je to náš přístup k zákazníkům. Když zazvoní telefon, hned ho zvedám, případně volám nazpátek hned, jak je to možné. Na emaily se snažím taky odpovídat hned jak to jde a nenechávám nikoho čekat na odpověď 5 dnů. Další naši sílu vidím v tom, že nejsme nijak jazykově omezení a do budoucna chceme expandovat i do cizojazyčných zemí jako Německo a Rakousko. Také se snažím občas přidat do nabídky kousky, které se na českém trhu zas tak často neobjevují, byť to ne vždy funguje, protože lidé na změny moc zvyklí nejsou, takže je riziko, jak klienti novinku přijmou. Zakládáme si i na tom, že přestože jsme cenově dostupní, tak je naše zboží kvalitní.

Co je vaším pracovním cílem?

Chci se zlepšovat každý měsíc. Manžel mi pomáhá s měsíčními statistikami – jestli byl navýšen počet objednávek atd. Když to situace dovolí, chtěla bych mít v Brně funkční showroom, kam si lidé budou moct přijít nejen vyzvednout zásilku, ale i přímo na místě nakoupit. Chceme růst, dokud to bude bavit jak nás, tak zákazníky.

Mikina
Fashinity spolupracuje s ověřenými dodavateli a přináší zákazníkům kvalitní zboží

Koronavirová krize ovlivnila životy nás všech. Jakým způsobem se dotkla konkrétně vašeho byznysu?

Jsme jedno z odvětví, kterým situace spíše pomohla, protože když nebyla možnost nakoupit kdekoliv jinde, tak lidé museli nakupovat přes e-shopy. Spíš jsem teď zvědavá na květen, jak se otevření obchodů projeví na e-shopu. Showroom v tuhle chvíli funguje jen jako výdejní místo pro osobní odběr. Ze začátku přišel šok, kdy lidé nevěděli, co bude, a tak nenakupovali vůbec, ale paradoxně v průběhu roku se situace změnila a lidé začali nakupovat online.

Nejvíc mě to asi ovlivnilo v tom, že jsem dříve byla zvyklá jezdit za dodavateli osobně, ale v dnešní době už s nimi mám takové vztahy, že si vzájemně věříme a není problém se domluvit online na dodávce zboží, které vím, že bude kvalitní.

Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigem?

Ofigo našel manžel, který mi pomáhá s účetnictvím a organizací okolo e-shopu. Spokojení jsme byli naprosto, vše proběhlo rychle a hladce, takže bych Ofigo určitě doporučila i dalším lidem.

Na nabídku se můžete podívat buď na stránkách e-shopu www.fashinity.com, nebo osobně v showroomu v Brně, na adrese Lužánecká 2002/4b.

Komentáře

Další články

Žádné články k zobrazení.