Mohl byste představit vaši firmu a říct, jak jste se k vašemu oboru dostal?
Moje firma Digital Wish se prvotně věnovala focení a natáčení. Když propukla koronavirová pandemie, přesedlala firma částečně i na marketing a vývoj webových aplikací, protože natáčení nebo focení akcí a plesů nebylo vůbec možné. K oboru jsem se dostal tím, že mě jako mladšího bavilo fotit a natáčet videa pro zábavu, až jsem si jednoho dne řekl, že bych mohl zkusit zábavu proměnit ve výdělek. Začalo se nám dařit a daří se nám dodnes, za což jsem moc rád.
Má váš obor nějaká specifika?
Nic specifického mě k oboru nenapadá, hodně se to odvíjí od toho, jaký je konkrétní klient, co přesně za službu poptává a jestli se naše spolupráce týká marketingu, focení, nebo něčeho jiného.
Setkal jste se v začátcích s překážkami?
Do teď se s překážkami potýkám, hlavní překážkou je to, že já i spoluzakladatel firmy jsme mladí. Firmu jsme s mojí mamkou zakládali ještě když mi nebylo 18, takže se nám kolikrát stalo, že jsme přišli na schůzku na nějaký relativně drahý projekt a lidé nám nevěřili, protože jsme mladí. Nevěřili nám zkušenosti, že práci dodáme a že bude kvalitně zpracovaná.
Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo? Cítíte, že jste se posunuli?
Posun určitě cítím. Sice jsme pořád mladí a musíme bojovat s předsudky, ale čím déle se v oboru pohybujeme, tím víc dobrých recenzí máme a tím větší důvěryhodnost v našich potenciálních klientech vyvoláváme. Samozřejmě i to, že jsme se během koronaviru museli přizpůsobit situaci nás jako firmu posunulo kupředu.
Je něco, co vás odlišuje od konkurence? Jak velkou konkurenci u nás máte?
Konkurence u nás v republice je velká. Před koronavirem třeba neexistoval takový počet marketingových agentur, jaký boom jsme zaregistrovali v posledním roce a půl. Co se týče vývoje webů a webových aplikací, tam je konkurence větší, ale nejsou to velké firmy, ale spíš freelanceři, kteří weby vyvíjí večer po práci. U focení a natáčení je konkurence více specializovaná – fotografové a kameramani se specializují přímo na svatby, akce, koncerty atd. Tady jsme pocítili, že jsme možná trochu v nevýhodě, protože jsme se zaměřili na všechno a nedokázali jsme tedy získat dostatek klientů, s kterými bychom mohli navázat a udržet dlouhodobější spolupráci.
Od konkurence nás odlišuje i to, že jsme mladí a kreativní. Tím nechci říct, že starší lidé kreativní nejsou, ale věřím tomu, že 50letý a 20letý markeťák, nebo fotograf budou mít různě velké množství nápadů.
Sice jsme mladí a musíme bojovat s předsudky, ale čím déle se v oboru pohybujeme, tím víc dobrých recenzí máme a tím větší důvěryhodnost v našich potenciálních klientech vyvoláváme.
Co je vaším pracovním cílem?
Mým pracovním cílem je, aby nás práce i nadále bavila a aby nás všechny uživila. Dále bychom si také rádi dlouhodobě udrželi klienty. Spíš si dávám dlouhodobější cíle a z toho důvodu se zaměřujeme spíše na víc menších zakázek u jednoho klienta než na jednorázové zakázky u mnoha klientů.
Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigem?
Věděli jsme, že existují společnosti, které umí založit s.r.o., u nás to bylo trochu komplikovanější z toho důvodu, že já ještě nebyl plnoletý, takže firma byla původně zakládaná na mamku. Se spoluprací jsme byli moc spokojení, protože vše proběhlo velmi rychle a přesně podle domluvy. Narazili jsme tedy na jeden menší problém, když jsme se chtěli stát plátci DPH, ale spojil jsem se přímo s panem Sokolou, majitelem firmy Ofigo, který mi vyšel vstříc a hodně mi pomohl.
Stránky firmy Digital Wish najdete na adrese digitalwish.cz.
Komentáře