Mohla byste představit vaši firmu?
Mocubo je rodinná firma s přírodní kosmetikou. Firmu máme společně s manželem, přičemž v ní každý sehráváme určité role. Manžel se stará o celkové řízení a dotahování stanovených cílů a já se starám o produkty a také sociální sítě.
Teď jsme ve fázi plánování nových produktů, které doplní naše novinka – krém na břicho (nejen po porodu). Tento produkt pečuje o pokožku na břiše, kdy během těhotenství dostalo tělo zabrat a zaslouží si extra péči.
Zároveň bych značku chtěla směřovat tak, aby naše produkty dávaly sebevědomí ženám, a aby se nestyděly za své tělo.
Jak jste se k oboru dostala?
Svoji cestu jsem zahájila již na střední škole, kde jsem vystudovala kosmetičku, ale potom jsem si uvědomila, že bych ty produkty chtěla spíše vytvářet. Z tohoto důvodu jsem vystudovala univerzitu Tomáše Bati ve Zlíně, obor kosmetika, biomateriály.
Po vysoké jsem začala pracovat jako vývojářka pro české značky s přírodní kosmetikou.
Má váš obor nějaká specifika?
Těch specifik je určitě mnoho. Než se kosmetický produkt dostane na trh, musí projít schvalovacím procesem a v Česku to dělá pouze několik odborníků. Nejprve je potřeba ten vzorek produktu poslat na zátěžové testy, kde se zkoumá hlavně účinnost konzervantů. Poté se dokumenty pošlou ke zhodnocení a zpracování správě o bezpečnosti kosmetického přípravku, kde se vlastně posílá veškerá dokumentace k surovinám a jejich bezpečností listy a složení produktu. Když už to všechno projde tímto procesem, tak je ještě potřeba produkt uvést na evropském portálu (CPNP – Cosmetic Products Notification Portal).
Když např. máte opalovací přípravky, musí se produkt oznámit 6 měsíců dopředu. Zmíněný portál vlastně funguje tak, že kdyby se náhodou stalo, že se objeví nějaký nežádoucí účinek, tak aby bylo možné daného prodejce co nejrychleji identifikovat a kontaktovat, aby případně mohl produkt stáhnout z prodeje.
Setkala jste se v začátcích s překážkami?
Ano, se spoustou. Největším problémem byl dodavatel lahviček, protože jsem měla přesnou představu o objemu a tvaru, ale nemohla jsem sehnat nic podle mých představ. Potom, když už jsem dodavatele sehnala, tak nám nabízel lahvičky za trojnásobně vyšší cenu. Jenže tím, že už mám nějaké zkušenosti, tak vím, kolik by to asi tak mělo stát. Musíte si na všechno opravdu dávat pozor.
Chceme vytvářet produkty, které budou výjimečné, ale hlavně účinné a budou zákazníkům dělat radost.
Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?
My jsme firmu zakládali zhruba před rokem, takže zatím jsme na začátku. Hlavně to nastavování veškerých procesů, hledání dodavatelů a schvalování nějakou dobu trvá.
Je něco, co vás odlišuje od konkurence?
Určitě ano. Zakládáme si na přírodních surovinách a aktivní látky používáme v nejvyšší povolené koncentraci pro dosažení co možná nejlepších výsledků. To totiž u některých firem není samozřejmostí.
Chceme vytvářet produkty, které budou výjimečné, ale hlavně účinné a budou zákazníkům dělat radost.
Co je vaším pracovním cílem?
Chtěla bych značku dostat i do zahraničí a mít hlavně spoustu spokojených zákazníků.
Co vám jako začínající podnikatelce pomohlo, odkud jste získávala rady do začátku?
Hodně nám pomohly moje zkušenosti z oboru a pak také Ofigo, protože jsme se nemuseli starat o všechny dokumenty a zařizování při zakládání firmy. Všechno udělali za nás. Díky tomu jsme měli potom čas na zařizování jiných potřebných kroků.
Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigo?
Všechno bylo v pořádku, rychlé a snadno. Jsem moc ráda, že jsme si nakonec vybrali pro založení firmy Ofigo.
Komentáře