Mohla byste představit vaši firmu a říct, jak jste se k vašemu oboru dostala?
Firma KlaraKyliankova s.r.o. je společnost, která se zabývá zprostředkováním prodeje nemovitostí. Klademe důraz na kompletní servis od vyklizení nemovitosti, vymalování, zútulnění prostoru pomocí nábytku a dekorací, přes právní servis spojený se samotným prodejem, až po zajištění přepisu energií. Šetříme majiteli čas, a především řešíme starosti spojené s prodejem. Téměř každý obchod má své komplikace, jakými jsou nedořešené právní vztahy, nelegalizované stavby, daňové zatížení a další.
V době mateřské dovolené jsem založila internetový portál, kde se prezentovaly firmy z okolí města Kralup nad Vltavou. Na schůzce s majitelkou realitní kanceláře jsem uzavřela smlouvu na prezentaci jejich firmy a zároveň jsem dostala pracovní nabídku. To byl určitě první impuls k tomu se zamyslet, zda by obor realitního makléře mohl být to pravé pro mě. Je to náročný obor, kdy se musíte často klientům časově přizpůsobit. Měla jsem malého syna, kterému jsem se chtěla věnovat, a proto trvalo ještě několik let než jsem začala v realitách pracovat.
Má váš obor nějaká specifika?
Ano, většinou se jedná o obchodování s celoživotním majetkem našich klientů, a proto je s celým procesem spojeno hodně obav a emocí. Je to opravdu unikátní situace v životě většiny mých klientů. Snažíme se z této situace udělat co nejpříjemnější zážitek.
Setkala jste se v začátcích s překážkami?
Díky dobrému vedení kolegyně makléřky a empatické majitelky franšízy jsem měla začátky bez větších komplikací. Přestože je v oboru velká konkurence kvalitních makléřů, podařilo se mi po dvou letech se zařadit mezi prvních deset nejúspěšnějších makléřů společnosti dumrealit.cz.
Dalším krokem byl přechod do společnosti Qara a následně založení vlastní firmy KlaraKyliankova, s.r.o. Stále pracuji za podpory společnosti Qara, ale rozšířila jsem svůj pracovní tým o asistentku a externí pracovníky.
Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?
Začínala jsem jako běžná realitní makléřka, která nemovitost nafotí, tak jak je, zveřejní inzerát na internetu a prodá ji prvnímu klientovi, který o nemovitost projeví zájem. Dnes je celý proces prodeje mnohem složitější. V současné době mám domluvenou spolupráci s několika profesionály jako jsou fotograf, který má to správné vybavení a zkušenosti s focením nemovitostí, kameraman, home stager, právník a další. Příprava nemovitosti k prodeji zabere klidně i několik týdnů a je většinou finančně náročná. Zajistíme vyklizení, vymalování, drobné úpravy, nafocení, videoprohlídku, a pro lepší představu kupujících doplňujeme inzerci o virtuální a video prohlídku. Poté začíná samotná prezentace nabídky na nejnavštěvovanějších serverech, a prodej nemovitosti za podpory zkušeného právního zástupce, který se specializuje na prodej nemovitostí. Tento složitý proces zajistí prodávajícímu, že jsme udělali maximum pro dosažení nejvyšší možné ceny za jeho nemovitost.
Chci, aby na konci každého prodeje byl klient, který si je jistý, že díky spolupráci se mnou dosáhl toho nejlepšího možného výsledku.
Je něco, co vás odlišuje od konkurence?
Když jsem začínala jako realitní makléřka, měla jsem představu, že všichni makléři jsou zkušení a nabízejí stejné služby. Ale každý makléř je jiný a kvalita je opravdu rozdílná. My se snažíme klientovi naslouchat, abychom každý prodej nastavili na míru přímo dané nemovitosti a prodávajícímu. Někdo potřebuje prodat rychle, někdo chce v nemovitosti ještě nějaký čas bydlet a někdo potřebuje získat nejvyšší možnou cenu. Díky lidskému přístupu a snaze se neustále posouvat kupředu jsme výrazně zlepšili servis pro naše klienty, a to je naše výhoda oproti konkurenci a nejvyšší přidaná hodnota prodeje s realitní kanceláří.
Co je vaším pracovním cílem?
Chci, aby na konci každého prodeje byl klient, který si je jistý, že díky spolupráci se mnou dosáhl toho nejlepšího možného výsledku, ať už je to rychlý prodej nebo nejvyšší cena. Když mi klientka řekne, že za poslední rok měla zkušenost se třemi dalšími makléři a že pokud bude prodávat další nemovitost obrátí se určitě na mě, protože moje služby byly opravdu výjimečné, tak pocit uznání je opravdu úžasný. Reference mých klientů jdou k nalezení na mých webových stránkách.
Koronavirová krize ovlivnila životy nás všech. Jakým způsobem se dotkla konkrétně vašeho byznysu?
Mám velké štěstí, že náš obor je jeden z mála, který může po celou dobu tohoto složitého období svoji činnost nadále provozovat. Situaci jsme se museli přizpůsobit, jako většina lidí, a snažili jsme se minimalizovat osobní kontakty, ale díky technologiím jako jsou virtuální prohlídky a aplikacím jako jsou elektronické podpisy smluv je naše práce stále možná.
Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigem?
Byla jsem velice spokojená, ráda si zaplatím za služby profesionála, který mi ušetří čas a starosti. Jsem si jistá, že než bych zjistila, jak firmu založit, strávila bych plno času pročítáním informací na internetu, které nejsou vždy kompletní a relevantní. Ofigo má velice dobře nastavené procesy, díky kterým bylo vše rychlé a efektivní.
Více informací o službách naleznete na klarakyliankova.cz.
Komentáře