Mohl byste představit vaši firmu?
Naše rodinná firma Wemadit group vznikla teprve před dvěma lety, ale na základě mnohaletých zkušeností v cestovním ruchu a obchodě. Naším úkolem a cílem je hotelům, penzionům a prostě všem, co nabízejí ubytovací kapacity nejen v Česku, ale například i na Slovensku, v Maďarsku a Polsku, pomoci s jejich propagací na všech možných a dostupných kanálech. Staráme se o marketing a v neposlední řadě sami přivádíme klienty z řad cestovatelů a naplňujeme tak jejich ubytovací kapacity.
Druhá oblast našeho podnikání je pak ze zcela odlišného segmentu, protože se současně zabýváme prodejem skleněných lahví pro pivovary a vinaře. Nabízíme potravinové sklenice pro včelaře a mnoho dalších skleněných obalů.
Jak jste se k oboru dostal?
Cestování a specifika ubytování jsem vždy sledoval a zajímalo mě vše okolo. Když jsem navíc vystudoval střední školu cestovního ruchu, byla to jasná volba a po spolupráci s cestovním portálem Travelking to jinam ani směřovat nemohlo.
Co se týče skleněných obalů, v tom oboru se pohybuji od roku 2014, kdy jsem pracoval pro jinou společnost, ale nelíbilo se mi, jaký přístup měli jak ke svým zákazníkům a nakonec i k zaměstnancům. Prostě to nefungovalo. Na základě nabytých zkušeností jsem se rozhodl v tomhle odvětví působit i nadále a věřím, že vcelku úspěšně.
Setkal jste se v začátcích s překážkami?
Nabízí se zmínit, že hlavní překážkou by mohla být konkurence, ale opak je pravdou. Jedná se o tu nejlepší inspiraci a objevování, co jde dělat ještě lépe a nabídnout ještě lepší služby. A asi poslední překážkou bývá člověk sám sobě, ale s tím jsem se taky dokázal popasovat.
Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?
Oba obory, ve kterých působíme, velice postihl Covid a nyní všudypřítomná válka, protože na Ukrajině byli dodavatelé našeho sortimentu ze světa skla, případně u hotelů zase energie. Ale vše se nějak vyvíjí a je potřeba se tomu přizpůsobit, pracovat o to více více a věřit, že se to projeví.
Chceme pro naše partnery zůstat těmi, kterými pro ně jsme od prvopočátku.
Je něco, co vás odlišuje od konkurence?
Odlišuje nás přístup ke každému obchodnímu partnerovi. Jsme oproti velkým firmám flexibilnější, dokážeme lépe naslouchat požadavkům našich partnerů a pružně na ně reagovat, což u korporátů a velkých firem je problematičtější, vše musí projít nějakými procesy schválení manažerů, ředitelů a podobně.
Co je vaším pracovním cílem?
Možná to někoho překvapí, ale nebýt právě tím korporátem a velkou firmou. Chceme pro naše partnery zůstat těmi, kterými pro ně jsme od prvopočátku, přesněji řečeno nebýt horšími a v každém ohledu si držet svůj standard. Tím je i řečeno, že si obchodní spolupráce vybíráme a nebereme vše, hlavně z důvodu udržení kvality ve srovnáním s tím, co jsme schopni zvládnout.
Co vám jako začínajícímu podnikateli pomohlo, odkud jste získával rady do začátku?
Člověk hodně čerpá z nabytých zkušeností, to za prvé. A pak je to o naslouchání, získávání nových informací, s kterými se bylo potřeba naučit pracovat a správně je využívat.
Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigo?
Řešilo se, jakým způsobem začít a bylo potřeba založit společnost, která si bude moci budovat své jméno. Rozhodl jsem se dát na kladné recenze společnosti Ofigo.
Reference se potvrdily a z téhle strany bylo vše od A po Z profesionálně odvedené. Se zcela čistým svědomím mohu jen doporučit každému, kdo uvažuje o založení své firmy.
Na nabídku skleněných lahví se můžete podívat na e-shopu Bottles-shop.
Komentáře