Mohl byste svou firmu představit?
Best4Spray je typická obchodní firma, která se zabývá prodejem průmyslových trysek pro velkoobchodní a maloobchodní zákazníky. Specializujeme se na trysky, které rozprašují, čistí vodní zdroje, nebo trysky pro ocelárny. Činnost naší firmy je tedy dost specifická.
Jak jste se k oboru dostal?
Jsem polsky mluvící člověk a na území Polska jsem dělal obchodní činnost pro české firmy, až jsem se dostal k varšavské společnosti B4S, která vytváří skladové materiální zázemí pro Českou republiku. Svoji firmu Best4Spray s.r.o. jsem si založil proto, abych mohl polskou společnost B4S na českém území plně zastupovat.
Má váš obor nějaká specifika?
Naše činnost je specifická v tom, že potřebujeme těsnější kontakt se zákazníkem. Tryska je složitý produkt, i když se to tak nemusí na první pohled zdát, a má spoustu hraničních údajů, které potřebujeme pro zákazníka získat, abychom mu dokázali dodat takový produkt, který bude splňovat jeho očekávání. V případě, že chce zákazník nakupovat na e-shopech nebo ve velkoobchodě, tolik informací k produktu od nich pravděpodobně nedostane.
Setkal jste se v začátcích s překážkami?
Když jsem se setkal s tryskami poprvé, překvapilo mě, že jsou vůbec zapotřebí, ale poměrně brzy jsem zjistil, že mají v průmyslu svůj význam.
Tím, že jsem podnikal pro českou firmu v Polsku, procestoval jsem v podstatě celou zemi a potkal jsem spoustu zajímavých lidí. Do polské firmy s tryskami jsem poprvé přišel úplně za jiným účelem, ale moje návštěva vykrystalizovala ve spolupráci, která trvala necelé 4 roky, kdy jsem firmu zastupoval nepřímo a oslovoval jsem pro ně potenciální zákazníky. Zkušenost s tryskami jsem získal před založením firmy, takže vstup na český trh už pro mě v tomhle ohledu překvapivý nebyl.
Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?
V zásadě je naše práce pořád hodně stejná, produkt se nemění a vztah se zákazníky je také v podstatě identický. Jak jsme podnikat začali, tak pokračujeme dodnes. To nám ukazuje, že jsme si procesy ze začátku nastavili správně a na jejich opravách můžeme trávit minimum času. Samozřejmě jsme se museli přizpůsobit českým zákonům a udělat certifikáty pro výrobky, což byla asi jediná věc, která byla třeba vyřešit.
Naše firma se neustále vyvíjí, počty zákazníků rostou a už v tuhle chvíli jich je víc, než jsme původně čekali. Kromě České republiky obsluhuji také Slovensko, takže i tam mám nějaké zákazníky. Obchod se nám stále rozvíjí, za což jsme samozřejmě rádi.
Je něco, co vás odlišuje od konkurence?
Konkurence je u nás poměrně silná. Trysky jsou specifické v tom, že se nevyrábí v České republice. Vesměs jsou to výrobky dělané v EU, nebo v Asii (v případě našich dodavatelů převážně v Japonsku). Snažíme se o lepší kontakt se zákazníkem a máme konkurenceschopné ceny, protože využíváme trochu jiné portfolio výrobců, než je v naší republice běžné. Nakupujeme u výrobců, kteří trysky umí stejně dobře jako ti, kteří už jsou etablovaní u nás.
Co je vaším pracovním cílem?
Cílem pro mě v tuto chvíli je pozvednout firmu finančně. Chceme uspokojit zákazníky lépe než naše konkurence, což se nám aktuálně daří. Zákazníci, kteří u nás nakoupí jednou, u nás často zůstávají a nakupují opakovaně.
Jak jsme podnikat začali, tak pokračujeme dodnes.
Co vám jako začínajícímu podnikateli pomohlo, odkud jste získával rady do začátku?
Varšavská společnost, na kterou jsem navázaný, je firma s 15letou tradicí. Tam je o tryskách známo naprosto vše a je to místo, odkud já mohu neomezeně čerpat informace a získávat znalosti. Komunikujeme spolu skoro každý den i na dálku. Pokud něco nevím, můžu se vždy někoho zeptat a lidé z firmy mi poradí.
Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigo?
Firma Ofigo po pravdě nebyla první firmou, kterou jsem ohledně zakládání společnosti oslovil. Před lety jsem zakládal svou první firmu za pomoci jiné společnosti, se kterou jsem ale nebyl moc spokojený. Když jsem potřeboval založit novou společnost a potřeboval jsem ji dost rychle, tak jsem hledal, kdo by mi s tím pomohl. A našel jsem Ofigo. Vztahy mezi mnou a společníkem z Polska moc nenahrávají české byrokracii, ale všechno jsme zvládli vyřídit na dálku. Ofigo nám vyšlo se vším maximálně vstříc. Se spoluprací jsem byl spokojený, všechno proběhlo rychle a bez problému.
Komentáře