Mohl byste představit svou firmu?
Startupy a malé a střední podniky často nedosahují svého obchodního potenciálu, dokonce i ztrácejí své zákazníky, protože jim chybí jednotná obchodní a zákaznická data pro klíčová rozhodnutí anebo k nim nemají snadný přístup. Namíru Solutions se specializuje na implementaci a vývoj na platformě Salesforce. Díky této platformě mohou firmy odemknout zákaznická data a umožnit personalizaci i propojení obchodu, marketingu a zákaznického servisu, které moderní zákazníci vyžadují. V kombinaci s týmem našich konzultantů, kteří si prošli manažerskými i technickými rolemi u velkých značek a rychle rostoucích startupů v Evropě a Asii, stále více malých a středních firem s mezinárodními ambicemi volí Salesforce a Namíru Solutions jako své klíčové partnery.
Naši klienti výrazně rostou i v dobách krize, protože dělají lepší a rychlejší rozhodnutí na základě dat, poskytují kvalitnější zákaznickou zkušenost napříč kanály v online i offline prostředí a jsou efektivnější díky automatizaci a cloudovým nástrojům, které umožňují práci odkudkoliv.
Jak jste se k oboru dostal?
Po studiu managementu v Rakousku jsem chtěl skloubit dobrodružství, cestování a kariéru. Proto jsem začal vyhledávat pracovní příležitosti v Asii. Začal jsem od nuly v programu pro absolventy ve velké IT poradenské společnosti v Hongkongu a během několika let jsem se vypracoval do manažerské role v globální retailové firmě, kde jsem měl na starost systémy pro podporu vztahů se zákazníky, CRM a marketingové nástroje pro několik zemí.
Podařilo se nám optimalizovat portfolio zákaznických aplikací, abychom byli lépe připraveni na růst v online prostředí a mohli flexibilně podpořit marketingové týmy, které do té doby často trávily spoustu času nad rutinními úkoly. Kromě Hongkongu jsme implementovali CRM a zákaznické aplikace například na Taiwanu, v Austrálii nebo v Japonsku. Původně jsem odcestoval na rok, ale pobyt v Hongkongu se nakonec protáhl na 6 let.
Má váš obor nějaká specifika?
Technologický obor se vyznačuje rychlostí růstu a množstvím inovací, které přichází ve velmi krátkých intervalech. Svět se mění a roste exponenciálně. Moorovo pravidlo říká, že se každé dva roky zvyšuje kapacita čipů dvojnásobně. S tím se zvyšuje výkon, přichází nové technologie a všeobecně se mění fungování firem. Pro náš tým to znamená neustálý rozvoj dovedností a udržení si přehledu o aktuálních trendech a technologiích, které pomáhají poskytnout co nejlepší zákaznickou či zaměstnaneckou zkušenost, automatizují manuální procesy a digitalizují firmy.
Setkal jste se v začátcích s překážkami?
S překážkami se v naší firmě setkáváme prakticky každý den. Od administrativy přes obchod až k dodávání řešení. S každou další překonanou výzvou se zlepšujeme, vytváříme systémy a opakující se úkoly ideálně automatizujeme, protože chceme sami být připravení na růst a nové výzvy. Co řešíme my sami většinou řeší i naši klienti. U nich se často setkáváme s chybějícími nebo manuálně řešenými klíčovými procesy. Když firma například prodává softwarové licence, které mají mnoho možností nastavení, chybí standardizace nebo naopak není dostatečná flexibilita slevové politiky a záznamy částečně existují pouze v excelové tabulce nebo v jednoduchém CRM nástroji, tak je těžké sledovat prodlužování nebo prodávání dalších licencí, aktuální profitabilitu a věrnost zákazníků nebo plánovat růst a otevírání nových obchodních kanálů. U větších firem jsou k tomu ještě historické systémy, které byly často nastaveny na původní byznysový model a které nestíhají současnou evoluci či rychlejší růst firmy.
Je něco, co vás odlišuje od konkurence?
Specializace na odvětví, produkt a firemní kultura. Zatímco většina Salesforce partnerů řeší projekty ve spoustě odvětví a často se učí u klientů za pochodu, náš tým se primárně soustředí na B2B firmy, které prodávají softwarové produkty jako služby (Software-as-a-Service), mají zhruba 5-350 zaměstnanců a fungují především ve finančních a investičních službách, high-tech sektoru nebo IT. Zde investujeme a dlouhodobě budujeme naši kompetenci, abychom dokázali, kromě technicky skvěle odvedené implementace a podpory řešení Salesforce, dodat i byznysové a odvětvové know-how, a stali se tak pro zakladatele a ředitele firem významnými partnery pro růst.
Další naší výhodou je 100% zaměření na Salesforce a doplňkové produkty. Tato platforma nabízí firmám obrovskou flexibilitu a škálovatelnost v oblasti vztahů se zákazníky, díky které firmy dokážou jednoduše adaptovat procesy s každou změnou podnikání a nemusí kvůli tomu měnit polovinu svého systému, což výrazně šetří peníze a čas. Zatímco ostatní firmy, které na škálovatelnost a flexibilitu nemyslely od začátku, mění systémy a řeší nákladné integrace, naši klienti mohou investovat do kreativního řešení nových obchodních výzev a dalšího produktového vývoje.
Poslední výhodou je naše firemní kultura. Fungujeme totiž pouze vzdáleně. Máme síť konzultantů, kteří např. pochází z řad našich bývalých kolegů a partnerů, se kterými jsme často pracovali na projektech. Můžeme tedy nabídnout seniorní technické dovednosti a s tím i rychlejší a kvalitnější dodávky pro mezinárodní klienty přes několik časových zón.
Co je vaším pracovním cílem?
Našim cílem je pomáhat firmám dlouhodobě růst a rychleji reagovat na změny na trhu. K tomu potřebují flexibilní technologické zázemí, které umožňuje rychlejší uzavírání nových klientů a automatizovanou správu existujících, efektivní zákaznický servis, a dynamické marketingové procesy.
Chceme také pomáhat firmám více se prosadit v zahraničí. Líbilo by se mi například spolupracovat s firmami, které by rády expandovaly do Asie. Většina zakladatelů a obchodních ředitelů v Čechách je hodně orientováno na západ a USA, asijské trhy však představují obrovský růstový potenciál a např. startupové prostředí je v těchto zemích často na vysoké úrovni. České firmy se však mnohdy domnívají, že existuje velká jazyková i kulturní bariéra a že trhy jsou příliš nehomogenní na škálovatelnost, ale z vlastní zkušenosti vím, že opak může být pravdou.
Kromě Hongkongu jsme implementovali CRM a zákaznické aplikace například na Taiwanu, v Austrálii nebo v Japonsku.
Co vám jako začínajícímu podnikateli pomohlo, odkud jste získával rady do začátku?
Zpětná vazba a doporučení od klientů. Když něco nevíme, tak se ptáme a nasloucháme. Nejvíce a dlouhodobě nás posouvá zpětná vazba od klientů, partnerů a týmů ze Salesforce. Především oceňujeme body pro zlepšení, které mají výrazný vliv na to, jak fungujeme a snažíme se díky nim být lepší. Když například neuzavřeme obchod, ptáme se, co jsme mohli udělat lépe, co jsou důvody, proč se pro nás nerozhodli a z těch potom vyvozujeme další kroky pro obchod, marketing atd. Od začátku našeho podnikání se nám již několikrát stalo, že nás klienti po projektu představili svým kontaktům, což nám okamžitě otevřelo možnosti pro další spolupráce. Tato doporučení jsou pro začátek podnikání klíčová.
Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigo?
Podobně jako náš tým pracuje odkudkoliv, tak i s Ofigo jsme vše vyřídili online, což bylo klíčové, protože v době zakládání české firmy jsem byl stále ještě v Hongkongu. Administrativu kanceláře a pošty mám teď na autopilot, nemusím se o nic starat a vše vyřídím po emailu nebo telefonu odkudkoliv.
Více informací o firmě získáte zde: www.namirusolutions.com
Komentáře