Mohl byste představit svou firmu a přiblížit, jak jste se k oboru dostal?
Společnost jsme založili proto, že se nám začalo hrnout velké množství zakázek a vzhledem k tomu, jak teď funguje evropský Green Deal a celkový solární boom, rozhodli jsme se vedle výškových prací soustředit i na střešní instalace.
A tak jsme začali jako EuroRaven s instalacemi pro větší haly a spojili to dohromady i s údržbou komerčních a industriálních budov. Když člověk na budovy se zákazníkem vystoupá, rovnou zvažuje, jakým způsobem by se dalo ušetřit nebo kde mu můžeme nabídnout „upscale“, jelikož bude na střechu svojí industriální, komerční nebo soukromé budovy dávat ne úplně levnou investici. Potom dochází k vyhodnocení zakázky a situace, zda poskytnout zákazníkovi čištění střechy nebo třeba jiné druhy údržby.
Hlavní myšlenkou založení EuroRaven bylo dostat se do povědomí na českém trhu a začít budovat společnost, kolem které by se mohly rozšiřovat další služby pro industriální objekty.
Má váš obor nějaká specifika?
Každá realizace je jiná. Naší výhodou i nevýhodou je, že máme prozatím pouze pár zákazníků, takže ve své podstatě máme prostor plnit jejich konkrétní potřeby. Vždy se dá rozumně dohodnout a vyjít si vstříc, ať se to týká představy o realizaci projektu nebo termínů a dalších věcí.
Setkal jste se v začátcích s překážkami?
Překážky jsou vždycky, ať už finanční, časové nebo na úkor rodiny. Člověk jde ale do byznysu většinou s tím, že jsou překážky od toho, aby se překonávaly. Jakmile tohle nastavení nemáte ve své hlavě, nějaký hnací motor, můžete zůstat klidně dál zaměstnancem.
Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?
Proměnilo se hodně. Začínali jsme instalací různých zařízení, čištěním a výškovými pracemi. Prováděli jsme čištění z plošin nebo lanovou metodou, a to od čištění malých žlabů, oprav na komínech rodinných domů, až jsme se dostali na menší a střední firmy — což nás postupně přivedlo k našim zákazníkům a subdodávkám. A tady se člověk dostal k zajímavějším a větším projektům a především větším možnostem rozšiřování portfolia zákazníků. Cesta to ale rozhodně není jednoduchá.
Překážky jsou od toho, aby se překonávaly. Jakmile tohle nastavení nemáte ve své hlavě, můžete zůstat klidně dál zaměstnancem.
Je něco, co vás odlišuje od konkurence?
Trh je dnes nastaven tak, že zákazník vyžaduje určitý standard a i konkurence se samozřejmě snaží toho standardu držet. Odlišuje nás především to, že jsme malí, což je výhoda, protože můžeme jít s cenou níž než větší konkurenti, kteří mají daleko větší náklady, ať už na provozní sídla nebo větší počet zaměstnanců. Časem se ovšem tato výhoda smaže.
Co je vaším pracovním cílem?
Samozřejmě chci firmu zviditelnit a snažit se ji provést nejistou dobou, která přichází. Bude to zajímavé. Máme zájem udržovat aktuální standard poskytovaný našim zákazníkům a zároveň se snažíme rozšiřovat naše služby, přičemž překračujeme naše běžné možnosti.
Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigo?
Úplně bez problémů. Od vyhledání někoho, kdo bude schopný nám poskytnout služby založení firmy na klíč s virtuálním sídlem, až po realizaci a sjednání. Vzhledem k tomu, že jsme zakládání naší společnosti měli načasované před Vánocemi, tak nás dost mile překvapilo, jakým způsobem to šlo protlačit i přes svátky. Díky tomu jsme byli schopni začít fungovat hned od 1. ledna.
Jak vnímáte skutečnost, že máte firmu umístěnou ve virtuálním sídle?
Určitě je tady výhoda toho, že můžete virtuální sídlo směřovat na lukrativnější adresu, což vnímají i zákazníci. Je tam lepší dohledatelnost a dalo by se říct, že i větší pro nově vzniklé firmy, které si ji teprve potřebují vybudovat.
Komentáře