Mohla byste představit svou firmu?
Moje firma se jmenuje Úklid pro klid a učím lidi, jak uklízet a jak nebýt otrokem své vlastní domácnosti. Používám k tomu nevšední uklízecí prostředky, se kterými uklízely třeba naše babičky, ale my už jsme na ně trochu zapomněli. Tyto prostředky máme všichni většinou doma, akorát je nepoužíváme k uklízení, přitom jsou ekologické, ale i ekonomické. Používáme například jedlou sodu, bílý ocet, kyselinu citronovou nebo peroxid vodíku.
Jak jste se k oboru dostala?
Já jsem v té době byla na mateřské dovolené a jednak jsem se potřebovala zabavit a zároveň jsem stoprocentně věděla, že se nechci vracet do práce, kde jsem pracovala dříve. Přemýšlela jsem potom, co je to moje know-how, které bych mohla předat ostatním lidem. Potom mě vlastně napadl úklid, protože to je činnost, kterou dělám nejčastěji a asi ji budu dělat až do konce života. S postupem času jsem začala vytvářet různé online produkty, které jsem dále předávala lidem a z toho se poté vyvinuly i tipy na úklid, o které byl největší zájem.
Má váš obor nějaká specifika?
Určitě, každý obor je něčím specifickým, ale ten náš má vlastně hlavní specifikum v tom, že uklízet musíme a nemáme v podstatě na výběr, takže se snažím to lidem usnadnit a změnit jejich pohled. Chci vlastně, aby mé klienty úklid bavil a aby byl hlavně efektivní.
Setkala jste se v začátcích s překážkami?
Překážek bylo mraky. Jsou a budou. Člověk je nesmí brát jako překážku, ale spíše jako výzvu, která nám pomůže se někam posunout.
Velkou překážkou pro mě vlastně bylo, že komukoliv jsem řekla na začátku, že mám tento projekt a že mě to baví, nebyl nikdo, kdo by mi řekl, že je to super nápad. Spíše jsem slýchala, že to nemá cenu a smysl. S rozvojem firmy se vyvíjí i překážky, ale beru to pozitivně.
Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?
Proměnilo se velmi, protože na začátku jsem byla jenom já jako jedna osoba a teď mám několik zaměstnanců. Z živnosti jsem přešla na s.r.o. a z garáže do skladů.
Překážky jsou a budou, ale člověk je nesmí brát jako překážku. Jde spíše o výzvu, která nám pomůže se někam posunout.
Je něco, co vás odlišuje od konkurence?
Od konkurence mě odlišuje spousta věcí. Je to jednak přesah v tom, že lidem dávám jasný a jednoduchý návod, jak uklízet. Dále také využíváme pouze ekologické obaly na naše produkty, balíčky odesíláme bez plastových výplní. Veškerou výrobu si necháváme dělat v ČR a využíváme jen evropské zdroje, ne Čínu (která bohužel stále převažuje téměř všude).
Při práci nám pomáhají lidé z chráněné dílny, kteří díky tomu, že u nás zákazníci nakupují, mají práci. Obecně máme velmi blízký vztah s našim zákazníkem. Snažíme se poradit, jak to jen jde, a rychle reagovat na jakékoliv dotazy.
Co je vaším pracovním cílem?
Mám velké cíle, ale příliš o nich nemluvím, spíše si je schovávám do šuplíku a pozoruji, jak se plní. Co ale mohu prozradit je, že bychom se chtěli rozrůstat produktově, chceme na e-shop přidávat další produkty a uvidíme, jestli se budeme rozšiřovat třeba do maloobchodů.
Co vám jako začínající podnikatelce pomohlo, odkud jste získávala rady do začátku?
Tohle byla asi taková nejtěžší věc, protože mám pocit, že s tímhle vám nikdo pořádně neporadí. Pro mě to bylo hlavně metodou pokus-omyl. S postupem času jsem rostla a učila se ze svých chyb. Jinak to pro mě jako podpora samozřejmě byla rodina.
Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigo?
To bylo, když jsem právě přecházela z živnosti na s.r.o. Nevěděla jsem, jak na to a co je pro to všechno potřeba. A ačkoliv to je něco, co si člověk může udělat sám, pro mě pořád byl prioritou fakt, že Ofigo s tím má zkušenosti. Usnadnilo mi práci a ušetřilo spoustu času.
Na nabídku Kateřiny Brožové se můžete podívat zde.
Komentáře