Ondřeji, jak jste se k podnikání dostal?
S Romanem nás oba baví design jako takový. Začali jsme přemýšlet nad vlastní značkou oblečení. Nakonec jsme se zaměřili na ponožky. Mám dojem, že v dnešní době jsou lidé nasycení vším možným a obracejí se spíše k maličkostem. Frčí teď různé zajímavé detaily, třeba sponky do vlasů. Ponožky do téhle kategorie taky patří. Člověk je může ukázat, nebo si je obléknout jen sám pro sebe, aby je ostatní neviděli. Když pak ale přijde na návštěvu, vyzuje polobotky a vykouknou výrazné barvy a vzory, je to nevšední.
Byl začátek ve vašem oboru složitý?
Nejsložitější pro nás byla administrativní část. Oba jsme byli vždy jen zaměstnaní, neměli jsme žádné zkušenosti, ani třeba s živností. Založení eseróčka, pro které jsme se rozhodli, pro nás tudíž bylo opravdu náročné.
Hledali jsme někoho, kdo by nám se založením společnosti pomohl za rozumné peníze.
Nakonec jsme vám se založením společnosti pomohli my. Byli jste se službou spokojení?
Jednoznačně ano. Nám strašně trvalo, než jsme našli někoho, kdo by se s tím byl schopný porvat za rozumné peníze. Už jsme se smiřovali s tím, že budeme muset všechno vyřizovat sami. Ale potom jsme natrefili na vás a mohli se věnovat jiným věcem.
Jakým?
Třeba hledání dodavatele. Výrobu ponožek jsme si představovali hodně jednoduše. Mysleli jsme, že se příze hodí do stroje a vyleze ponožka (smích). Dnes můžu říct, že obdivuji firmy, které ponožky dělají, není to nic jednoduchého. Vyzkoušeli jsme velké množství dodavatelů a jejich produkty postupně testovali. Jsem velký turista, takže dostávaly opravdu zabrat. Nakonec jsme našli výrobce, který naše náročné požadavky splňoval.
Jak zákazník takovou kvalitní ponožku pozná?
Hodně lidí si myslí, že je to o složení. Ale to má většina výrobců velmi podobné. Ve skutečnosti jde o hustotu úpletu. Ta je třeba u našich ponožek čtyřikrát vyšší než je běžné. Neprošoupou se jim špičky a paty a barva drží.
Co vám v začátcích podnikání nejvíce pomohlo?
Paradoxně to, že jsme nic nehrotili. Oba jsme měli práci a ponožky chtěli dělat proto, že nás to baví. Netlačilo nás, že musíme začít okamžitě vydělávat. Spíš jsme to dělali pro radost.
Co byste poradil nováčkům ve vašem oboru?
Aby se nesnažili přizpůsobovat nějakým trendům, ale šli po tom, co se jim líbí. A trvat na svém i přes nepřízeň okolí. To nám třeba některé návrhy rozmlouvalo. My ale svou původní myšlenku s výraznými vzory ustáli.
Co je vaší pracovní metou?
Asi to, aby se o nás v Česku vědělo. Už na tom i pracujeme. Navrhujeme nové designy a řešíme reklamu.
Troufáte si na nošení extravagantních ponožek? Aktuality můžete sledovat také na jejich Facebooku a Instagramu.
Komentáře