Mohla byste představit svou firmu?
Naše firma se jmenuje V hadru a zaměřuje se na nošení dětí a všechno s tím spojené. Prodáváme šátky, nosítka a k tomu související produkty, jako například funkční oblečení pro děti, těhotenské a kojící oblečení pro maminky a jiné.
Jak jste se k oboru dostala?
Asi tak jako většina maminek podnikatelek — přes svoje vlastní děti. Obě odmítaly být v kočárku, takže jsem hledala řešení, jak vyjít mezi lidi a zároveň si to mateřství co nejvíce usnadnit, abych nemusela být zavřená doma. Byla to pro mě spíše taková nutnost, než přesvědčení o tom, že děti musejí být vychovávané kontaktně. Dá se říci, že první tři měsíce po narození dcery jsem prakticky nebyla schopná vyjít z domu bez toho, aniž by v kočárku neustále plakala, což bylo neskutečně psychicky náročné. Mým cílem tedy je, aby toto jiné maminky zažívat nemusely.
Má váš obor nějaká specifika?
Je to specifické hlavně tím, že to nosící období je poměrně krátké. Děti se nosí většinou rok nebo dva a ve výjimečných případech tři až čtyři roky. To znamená, že se nám hodně obměňují zákazníci a musíme neustále získávat nové. Není to tedy tak, že si získáme zákazníka, kterého pak máme pět až deset let. Prodejem navíc práce nekončí, maminky často potřebují poradit s nastavením nosítka či s tím, jak miminko obléci. Každému se tak věnujeme individuálně, někdy i v řádech hodin.
Setkala jste se v začátcích s překážkami?
Překážky asi úplně ne, spíše podnikat s malými dětmi bylo velmi náročné. Když jsem začala, dceři byl jeden rok, takže mě ještě poměrně dost potřebovala a bylo velmi náročné skloubit mateřství a podnikání.
Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?
Proměnilo se nejvíce v tom, že už na to všechno nejsem sama, ale mám zaměstnance. Zpočátku jsem měla také jenom e-shop a teď už mám i kamennou prodejnu, kde mám jednu prodavačku, s kterou se zákazníci primárně stýkají a která se mi o chod obchodu stará. Já už vlastně pracuji převážně z domu a věnuji se online nebo osobním konzultacím s lidmi. Hodně času mi také zabírá být vidět na sociálních sítích, které považuji za hodně důležité v rozvoji podnikání.
„Nesnažíme se prodávat všechno, ale fungujeme ve stálém výběru značek, s kterými máme dobré zkušenosti.“
Je něco, co vás odlišuje od konkurence?
Řekla bych, že je to asi to odborné poradenství jako takové. Dávám si na tom velmi záležet a neustále si hledám nové informace a absolvuji různé kurzy. A to nejen u nás, ale také v zahraničí. Dále máme velmi dobrý zákaznický servis, který funguje relativně nepřetržitě, odepisujeme totiž i večer a o víkendu. Mimo jiné se také soustředíme na méně značek. Nesnažíme se prodávat všechno, ale fungujeme ve stálém výběru značek, s kterými máme dobré zkušenosti.
Co je vaším pracovním cílem?
Určitě mít tu prodejnu větší a na nějakém lepším místě a také dostávat více do povědomí nošení jako takové, aby se to stalo ještě větší samozřejmostí, než je tomu nyní.
Co vám jako začínající podnikatelce pomohlo, odkud jste získávala rady do začátku?
Nejvíce asi od manžela, který už nějakou zkušenost s podnikáním měl. Dále také od účetní, která mi poradila se vším, co jsem potřebovala. Jinak jsem na všechno přicházela tak za pochodu.
Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigo?
Byli jsme velmi mile překvapení z toho, jak rychle probíhala komunikace a že jsme byli vlastně informovaní úplně o každém kroku, který se prováděl. S Ofigo jsem spokojená.
Komentáře