Mohl byste představit vaši firmu a říct, jak jste se k vašemu oboru dostal?
Firma Auxilium Sanus se zabývá výživovým poradenstvím. Zhruba před 10 lety jsem si udělal kurz na výživu a chvíli jsem se zkoušel po oboru pohybovat sám, ale nakonec jsem došel k názoru, že bude lepší zkusit nějakou franšízu. Nakonec jsem si koupil franšízu firmy Svět zdraví a dva roky jsem práci dělal pod jejich hlavičkou.
O výživové poradenství jsem se začal zajímat přibližně před 10 lety, protože jsem sám měl problémy s váhou. Začal jsem tedy především kvůli sobě, ale obor mě bavil a oproti mé stávající práci mě mnohem více naplňoval.
Má váš obor nějaká specifika?
V tomhle oboru se hodně pracuje s lidmi a s osvětou, není to jen o tom radit, jak se stravovat a co dělat. Z velké části se zabývám lidskou psychikou, s čímž jsem původně ani nepočítal. Jde hodně o to, umět lidi motivovat, není to práce jen o radách ohledně stravování. To je myslím hodně velké specifikum, které mě na začátku překvapilo. Lidé potřebují hodně velkou motivaci, a to jsem od toho oboru nečekal.
Radíte lidem i s pohybem a cvičením?
Součástí mojí práce je umět navrhnout vhodný pohyb pro konkrétního člověka. V případě, že má nějaké zdravotní nebo pohybové omezení, je to trochu složitější, ale řada lidí může a chce sportovat, jen neví jak. Hodně lidí neumí zkombinovat pohyb a výdej energie s příjmem. Takže je učím od základů, což je cvičení doma až po outdoorový sport, běhání, posilování atd.
Setkal jste se v začátcích s překážkami?
Překážek v začátcích byla celá řada. Hlavní překážkou pro mě bylo, že jsem nevěděl, jakým způsobem se prezentovat. V tom mi pomohla právě ta franšíza, která mi poskytla know-how. Další věc je, že je to práce s lidmi, kterou jsem sám nezvládal, takže jsem musel přijmout asistentku, která mi pomáhala.
Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?
Proměnil se hlavně můj pohled na práci, kterou jsem zpočátku vnímal úplně jinak. Dál se taky hodně změnilo kvůli pandemii. Zásadní změnou je, že se lidé začali mnohem víc zajímat o svoje zdraví, a to je velká proměnná.
Je něco, co vás odlišuje od konkurence?
Mně odlišuje to, že jdu čistě cestou správného nastavení stravování, bez toho, že bych klientům ještě nutil doplňky stravy, koktejly a podobně. Snažím se lidi naučit používat běžné čerstvé suroviny, které se v dnešní době často přijímají jako velká novinka, přitom to je něco, co naše prababičky používaly úplně obvykle. Své klienty se tedy snažím naučit zdravě jíst, aby nemuseli používat suplementy.
Co je vaším pracovním cílem?
Důležité pro mě je, aby mě práce dál bavila, naplňovala a abych nadále mohl svým klientům pomáhat. Samozřejmě podnikání je i o generování zisku. Moje vize je taková, že bych nechtěl zůstat jen u jedné poradny, ale chtěl bych se manažersky podílet na řízení dalších poraden, ve kterých budou lidé dělat práci, kterou teď dělám já.
Své klienty se snažím naučit jíst zdravě, aby nemuseli používat suplementy.
Koronavirová krize ovlivnila životy nás všech. Jakým způsobem se dotkla konkrétně vašeho byznysu?
Dotklo se to toho, že se práce přesunula do online prostředí. Veškeré schůzky probíhají přes online hovory. Tato situace se promítla v tom, že se změnil způsob diagnostiky. V mém oboru je důležité, abych o lidech měl nějaké informace, ze kterých bych mohl vycházet. Je třeba zjistit, jaké mají aktuálně složení těla, kolik mají tukové hmoty apod. Vzhledem k tomu, že mám širokou databázi klientů, jsem schopný udělat velmi přesný odhad složení těla podle tabulek, když mi lidé řeknou svoje míry. Myslím si, že v budoucnost tohoto oboru je v jeho přesunu do online prostoru.
Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigem?
Firmu Ofigo jsem našel na internetu, zaujala mě možnost využívat virtuální sídlo. Když jsem si podnikání zařizoval, to poslední, na co jsem myslel bylo, že bych měl obíhat úřady a shánět si všechny náležitosti k založení firmy. Tak jsem velmi rád využil cenově přijatelnou možnost, abych se o tyhle věci starat nemusel.
Komentáře