Mohla byste představit vaši firmu a říct, jak jste se k vašemu oboru dostala?
Naše firma MyDvaRacing, s.r.o. se zabývá stavbou a pronájmem závodních aut. Vše začalo jako koníček, kdy jsme se ve volných chvílích jezdili dívat na závody jako fanoušci. To nám postupem času přestalo stačit a chtěli jsme být součástí dění. Jelikož je manžel automechanik, měli jsme k autům a tomuto oboru velmi blízko. K závodům jsme se tedy dostali přes manželovu práci, kdy začal jezdit jako automechanik po závodech a postupně jsme došli k rozhodnutí postavit si svoje první závodní auto. V dnešní době k tomu přibylo další auto, které jsme si přivezli z Německa. Nejen, že sami závodíme, rozhodli jsme se ještě, že budeme auta poskytovat k pronájmu všem, kteří by o to měli zájem a zajistíme jim veškerý servis před, v průběhu a po závodě.
Má váš obor nějaká specifika?
Určitě ano, ale ve své podstatě to se týká jakéhokoliv oboru. Tady to jsou předpisy, které určuje FIA (Mezinárodní automobilová federace) a my se jimi musíme řídit. Každé auto má jasně dané prvky, které musí obsahovat a které mít nesmí. Podle toho se i určuje, které závody a v jakých třídách se smí auto případně závodník objevit apod. U některých vozů se setkáváme s omezenou dostupností dílů, které se poměrně těžko shání nebo, které smíme zakoupit pouze od určených dodavatelů. Například vestavbu bezpečnostního rámu smí v České republice dělat jenom pár určených a certifikovaných firem a lidí. Rozhodně je náš obor specifický v úzkosti zaměření a je třeba se orientovat v předpisech.
Setkala jste se v začátcích s překážkami?
Když jsme s podnikáním začínali, šli jsme do toho s velkým nadšením ale s minimem informací. Postupně jsme zjišťovali všechny složitosti ohledně předpisů. První auto, které jsme si dovezli, bylo ze Slovenské republiky. Chtěli jsme si ušetřit čas. Předpisy pro závodění jsou na Slovensku trochu jiné než u nás, takže jsme zjistili, že auto je pro nás nepoužitelné. Aby mohlo u nás v České republice jezdit, museli bychom provést mnoho úprav, které by se finančně nevyplatily. Z tohoto pohledu bylo jednoduší a levnější si auto postavit od základu nové a podle našich představ. FIA vydává pokyny obecně pro celý svět, a potom jsou v každé zemi autokluby, které si pokyny uzpůsobují na svoje prostředí. Zorientovat se v tomto byla pro nás asi největší překážka.
Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?
Určitě se změnilo mnoho. Získali jsme kontakty na lidi a firmy, kteří se v tomto prostředí pohybují. Načerpali mnoho informaci a hlavně zkušeností. Zjistili jsme, na koho se můžeme s konkrétními věcmi obrátit a kdo nám poradí. My sami jsme vešli v povědomí lidí v tomto prostředí a obecně se pro nás získávají informace a různé prostředky snáze.
Je něco, co vás odlišuje od konkurence?
Konkurence je u nás v republice hodně. Existují zde firmy a společnosti, které se v oboru pohybují spoustu let. Tím, že jsme si společnost s manželem budovali sami od základů z našetřených finančních prostředků bez jakýchkoliv půjček, tak nás odlišuje nejspíš velmi osobní vztah, který jsme si k činnosti a firmě vytvořili. K naší činnosti nepřistupujeme jen jako k byznysu, ale stal se nám z toho takový náš životní styl. Více či méně je celá rodina zapojená do naší činnosti, za což jsme velmi vděčni. Jsme ochotni obětovat tomu hromadu volného času.
Co je vaším pracovním cílem?
Kromě MyDvaRacing vedeme vlastní autoservis pro běžné civilní vozy. Plánujeme tuto činnost postupně omezit a chceme se zaměřit pouze na zákaznickou činnost v oboru závodů. Pokud to finance dovolí, budeme chtít rozšířit portfolio závodních aut, které budeme moci nabízet pro závodění. Naším cílem je, abychom mohli zajistit celý servis od stavby auta, až po kompletní předzávodní i pozávodní servis. Koncový zákazník by tak mohl jen přijít, říct své představy a my mu je budeme moci splnit, včetně mechaniků a kompletního zázemí.
Koronavirová krize ovlivnila životy nás všech. Jakým způsobem se dotkla konkrétně vašeho byznysu?
Situaci jsme pocítili hodně. Hlavně z toho důvodu, že byly omezené veškeré závodní aktivity. Mistrovství České republiky v rallye bylo pozastavené stejně tak jako ostatní automobilové závody. Nebylo komu nabídnout auto a ani my jsme nemohli nic dělat. Pauzu mezi závody jsme měli 7 měsíců.
Tím, že jsme si společnost s manželem budovali sami od základů z našetřených finančních prostředků bez jakýchkoliv půjček, tak nás odlišuje nejspíš velmi osobní vztah, který jsme si k činnosti a firmě vytvořili.
Změnilo se za 7 měsíců něco, co se týče toho, co musí auta splňovat?
Ne, v tomhle ohledu se nezměnilo nic. Jediné, co se mění jsou předpisy, které FIA vydá. Teď naposledy se to týkalo bezpečnostní výbavy. Toto ale přichází pravidelně každý rok, není to něco, co by souviselo s koronavirem.
Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigem?
Věděli jsme, že na trhu existují společnosti, které se zabývají založením firem včetně kompletní administrativy a zdlouhavé úřední činnosti převezmou za nás. Proto jsme se rozhodli ušetřit si čas a hledali konkrétní společnost, která nám tuto činnost poskytne. Podle recenzí jsme si vybrali firmu Ofigo. Moc se mi líbila rychlá komunikace od dohody až do konce. Vše proběhlo tak, jak jsme se dohodli.
Mile nás překvapila i další péče, která z jejich strany nekončí pouze podepsáním smlouvy a zaplacením. Mají o nově začínající společnosti zájem i nadále. Zajímají se o naši činnost a o to, jak jsme s nimi spokojeni. A to musíme potvrdit. Ano, jsme velmi spokojeni.
Facebookové stránky najdete zde.
Komentáře